måndag 26 december 2011

Wet n Wild Rockin' Rubies

Ville ju självklart ha fina röda och blingiga nagalar på julafton och valet förr på Wet n Wild Rockin' Rubies.
Rockin' Rubies kommer från Wet n Wild's julkollektion Ice Baby, samma kollektion som Belive me, It's Real och Diamond in the Rough. Vansinnigt snygga lack och jag önskar att de fanns att få tag på här hemma också men tyvärr så släpptes de endast i USA, däremot så är de definitivt värda att jaga rätt på.
Har insett att jag är sugen på två till av lacken, 24 carat och Cost is no Issue, men de verkar inte att gå att få tag på just nu på ebay.

Rockin' Rubies är ett rött glitterlack med röd bas och glittret är också rött men ljusare rött. I vissa ljus så ser man att glittret är lite holografiskt och glittrat i fler färger men för det mesta så är det rött glitter man ser. Blev inte lika imponerad av detta lack som de andra två, Diamond in the Rough och Belive me, It's real. Tror att det beror på att de är så otroligt snygga och ovanliga att detta föll lite platt i jämförelse. Om jag däremt jämför det med mina andra röda glitterlack så är det helt fantastiskt! I och med att glittret är i olika storlekar och i två oliak röda färger så ger det lacket ett djup och gör det extra intressant.

Lacket är väldigt lättlackat, flyter bra på nageln och täcker med två lager. Eftersom det är glitter och ganska grovt glitter så behövs det mer än ett lager överlack för att glittret inte ska kännas. Jag tog bara ett lager överlack eftersom jag inte tycker att det gör så mycket att lacket känns strävt. Jag har också grundat med OPI I'm not really a waitress för att lacket ska vara lättare att ta bort.
Lacket torkar väldigt fort även utan snabbtorkande överlack.

Som baslack har jag använt Scratch Nails Ridge Filler, ett tunnt lager OPI I'm not really a waitress och sedan två tunna lager Rockin' Rubies. Som toplack har jag använt det snabbtorkande Seche Vite.

På bilderna har jag haft lacket i ungefär tre dagar. Lacket är lite slitet men det beror främst på att jag lagt julmat så det blev mycket extra tvättning av händerna samt mycket mer handdisk.

2 kommentarer:

  1. Jag har klickat hem det från eBay före jul så jag hoppas det väntar på mig när jag kommer hem.

    SvaraRadera
  2. Sminkan: Håller tummarna! Väldigt fina lack i den här kollektion, önskar att jag köpt fler....

    SvaraRadera