måndag 19 december 2011

Wet n Wild Diamond in the rough

Detta fantastiska lack köpte en bekant i USA till mig, tillsammans med några andra lack, och det är verkligen fantastiskt vackert. Tillhör Wet n Wild's julkollektion och kommer tyvärr inte till Sverige men går att klicka hem från Ebay.

Wet n Wild Diamond in the rough är ett glitterlack med svart bas, med holografiskt och silver glitter vilket gör att lacket glittrar i regnbågensfärger. Detta är ett sånt fantastiskt glitterlack som är täckande på egen hand, det täcker på 2-3 lager men eftersom jag misstänker att det blir vansinnigt jobbigt att ta bort då så har jag grundat med ett svart krämlack under. Eftersom det är ett glitterlack med ganska grovt glitter så blir ytan knölig, inte så att det syns med det känns.
Egentligen så skulle man nog behöva ha två lager överlack för att få bort den känslan men jag nöjde mig med ett.
Lacket flyter ut bra på nageln, täcker med ungefär 2 lager och torkar riktigt snabbt.

Som baslack har jag använt Scratch Nails Ridge Filler, ett tunnt lager Essie Licorice och sedan två tunna lager med Seche Vite snabbtorkande överlack.
På bilden har jag haft lacket i ungefär 2-3 dagar.

2 kommentarer:

  1. Hjälp vad fint! Synd att det inte finns här...

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Den är verkligen superfin och jag har några andra lack från samma kollektion. Önskar verkligen att limited edition kollektioner kunde komma hit också.

    SvaraRadera