torsdag 22 december 2011

Wet n Wild Belive me, It's real

Detta var ett av de lacken som när jag såg swatches så visst jag att jag måste få tag i lacket. Belive me, It's real ingår i Wet n Wilds julkollektion Ice Baby som tyvärr inte kommer till Sverige. Jag har fått tag i dem via en bekant i USA men de går att klicka hem från Ebay också.
Man kan se swatches på hela kollektion hos Scrangie och jag måste säga att jag är sugen på att klicka hem några till. De är dessutom dupes till Nails Inc Special Effects 3D glitter.
Belive me, It's real är glitterlack med en blå bas och glitter i lila, den skimrar inte lika mycket som Diamond on the rough men är otroligt fin ändå. Även detta glitter är täckande med två lager men jag gillar att grunda med ett lack i samma färg som basen eftersom jag inbillar mig att det går lättare att ta bort då. Ytan blir knölig och jag skulle tro att det blir slätt med två lager överlack. Lacket flyter på bra på nagel och torkar riktigt fort.
Som baslack har jag använt Scratch Nails Ridge Filler, ett tunnt lager av Sally Hansen Blue it och sedan två tunna lager av Belive me, It's real. Som toplack har jag använt det snabbtorkande lacket Seche Vite.
På bilderna har jag haft lacket i ca 3 dagar.



3 kommentarer:

  1. Det är ett jäkligt snyggt lack och jag gillade det så pass att jag beställde hem även det lila, det röda och det svarta ur samma kollektion. :D

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Det är otroligt fint!

    Sminkan: Visst är det! Jag köpte det röda, svart och det lila jag också samtidigt. Nu funderar jag på om jag inte måste ha den turkosa också....

    SvaraRadera