söndag 18 december 2011

Trax Alchemy

Den här sminkningen är från Lucia och jag ville göra något speciellt, den dagen så hade vi också nobelpristagaren i medicin på besök så man ville ju vara lite extra tjusig.
Såg denna otroligt fina sminkning från Liza Eldridge där hon använder lila ögonskugga och guldeyeliner, bestämde mig för att återskapa den looken.

Ansikte:
Nvey Eco moisturising fluid foundation i 510
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating touch i 02 natural
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body Shop Pearlscent blush i Cool dusk


Ögon:
Urban Decay primer potion
MAC Trax
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
Illamasqua Precision Ink i Alchemy
Urban Decay 24/7 liner i Rockstar
E.l.f eye transformer
L´Oreal Volume Million lashes extra black


Jag började med att grunda med UDPP för att få skuggan att sitta, därefter så packade jag Trax på hela locket och suddade uppåt och utåt. Med den guldfärgade eyeliner Alchemy gjorde jag en ganska bred eyeliner med en lite vinge. Som highlighter har jag använt den hudfärgade skuggan Accentutate under ögonbrynet och den guldiga skuggan från e.l.f eye transformer.


 Längs med vattenlinjen har jag använt en mörklila eyeliner Rockstar.

3 kommentarer:

  1. Himla fint! Den looken blir jag också sugen på att härma :)

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Tack! Prova! Är en sån otroligt fin kombination.

    SvaraRadera