torsdag 8 december 2011

Toasted Glampire

I helgen så var det ju dags för uppträdande igen och denna gång ute i Håga där vi dansade till bandet Morfis Bixur. Måste säga att det var superkul att dansa till livemusik och jag hoppas på att kunna göra om det!
Sminkningen vill jag skulle vara hyfsat diskret men med lite glitter så jag använde mig av min Naked palett för att få fram bra färger. Bilderna är tagna efter uppträdande så ungefär 7 timmar efter att jag sminkade mig.

Ansikte:
Nvey Eco moisturising fluid foundation i 510
Idun Minerals Saga
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating Touch i 02 natural
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body Shop Honey Bronze bronzing powder i 02 fair matte
The Body Shop Pearlscent blush i Cool dusk

Ögon:
Urban decay Primer potion
Urban Decay Toasted
Urban Decay Hustle
Urban Decay Darkhorse
LASplash eye shadow sealer
Too Faced Glampire
MAC Sculpt & shape i Accentuate
E.l.f Eye transformer, den guldiga skuggan
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Eyeko Grafitti eye liner pen i Black
L´Oreal Volume Million lashes extra black
Ardell lösfransar 305

Läppar:
Isadora Zinfandel

Jag började med att grunda med UDPP för att få skuggorna att sitta hela dagen. Därefter ladejag Toasted över hela locket och suddade in Hustle i globlinjen. För att få en snäppet mörkare globlinje så gick jag in med Darkhorse i globlinjen ich suddade. Lade också Hustle och Darkhorse längs med den nedre fransraden.
Jag duttade sen lite försikigt LaSpalsh eyeshadow sealer på locket och lade sedan lite av glittret Glampire ovanpå.
Längs med den övre fransraden gjorde jag en ordentlig eyeliner med Eyeko grafitti pen och vattenlinjen målades med den svarta kajalen Zero.
Som highlighter har jag först använt den hudfärgade skuggan Accentuate under ögonbrynsbenet och vid den inre ögonvrån har jag använt den guldiga skuggan från E.l.f eye transformer paletten.
Har också använt lösfransar, halvfransarna 305 frå Ardell.

Läpparna är målade med Zinfandel, har haft på den ganska försiktigt för att få en lättare färg.

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt fint! Jag gillar vekrligen fransarna här!

    SvaraRadera
  2. Jättevacker sminkning! Sådana halvfransar skulle jag nog vilja prova någon gång.

    SvaraRadera
  3. Snygg som alltid! Jag ser fram emot sminkhaflan. Men du, har du sett att det skall komma en Naked 2? Det är ju inte utan att man blir lite hagalen...

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Tack så hemskt mycket! Blev nöjd med sminkningen och fransarna faktiskt, de passade bra ihop.

    Roxcat: Tack! Halvfransarna är mycket lättare än hela och dessutom skönare.

    Elina: Tack! Japp har ssett Naked 2 och försöker intala mig själv att jag inte behöver båda....

    SvaraRadera