söndag 4 december 2011

Shimmery Blue

 Detta är en sminkning som har legat i arkivet ett tag, bar den när jag skulle ut och äta middag med min mor som var på besök. Jag ville använda mig av min E.l.f Eye transfomer palett, ville prova att använda den ovanpå en mörk skugga och se hur det blev.
Skuggorna i eye transfomer paletten har en väldigt fin lyster som kommer fram när man har dem över en svart bas.

Ansikte:
Nvey Eco moisturising fluid foundation i 510
Gariner 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating touch i 02 natural
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body Shop Roseflower blush

Ögon:
Urban Decay primer potion
Urban Decay 24/7 liner i Zero
E.l.f Eye transfomer palett, den blåa skuggan och den guldiga
Urban Decay Naked
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
Idun Minerals Gull mascara

Jag började med att grunda med UDPP för att reste skulle sitta bra, därefter så målade jag en ganska tjock linje med den svarta kajalen Zero som jag sedan suddade utåt och uppåt. Linjen är svartare vid fransarna för att sedan bli ljusare på locket. Över det så lade jag den blåa skuggan från eye transformer paletten.
I globlinjen har jag suddat in lite av den ljubruna skuggan Naked för att få en fin övergång från det mörkblåa till min hud.
På den övre och undre vattenlinjen har jag använt samma svarta kajal som tidigare.

Som highlighter under ögonbrynsbenet har jag använt en hudfärgad skugga och vid den inre ögonvrån har jag använt den guldiga skuggan från eye transformer paletten.

2 kommentarer: