tisdag 27 december 2011

Julsminkningen: Grey Range Glitter

Eftersom det ändå var jul och jag ville piffa till mig lite extra så tänkte jag att lite glitter kan aldrig gå fel.
Så jag slog till på mitt favoritglitter, Glampire från too Faced och beslöt mig för diskret grönt till det. Eftersom jag hade på mig en beige klänning så tänkte jag att det kunde vara lite snyggt med färg på makeupen.

Ansikte:
Lily Lolo mineral foundation i Blondie
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating touch i 02 natural
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body Shop Pearlscent blush i Cool dusk

Ögon:
Urban Decay Primer potion
Wet n Wild Brulée
MAC Fresh Approach
MAC Image Maker
MAC Grey Range
MAC Humid
LaSplash eyeshadow base
Too Face Glamour dust Glampire
Eyeko Grafitti eyeliner pen i Purple
E.l.f eye transformer
Isadora Inner liner i Blonde
L´Oreal Volume Million Lashes extra black

Började med att grunda med UDPP och sen lade jag Brulée över hela locket, kom på att jag ville ha lite grönt även på locket och lade på den inre hälften Fresh Approach och på den yttre hälften Image Maker.
Därefter så blandade jag Grey Range, en kall grågrön skugga med Humid, en varmgrön skugga och suddade in det i globlinjen. Längs med den nedre fransraden suddade jag in Grey Range/Humid blandning också. Eyelinern blev i mörklila med en ganska diskret vinge.
Sedan så duttade jag försiktigt lite av den klistriga basen LaSplash eyeshadow base och tryckte sedan försiktigt på lite av Glampire.

På vattenlinjen har jag den ljusa kajalen Blonde för att öppna upp ögat. Som highlighter har jag använt den hudfärgade skuggan Burlée och den guldiga skuggan från E.l.f eye transfomer paletten.

3 kommentarer:

  1. Jättesnyggt! Fina färger till dina bruna ögon.

    SvaraRadera
  2. Very pretty, I like that this has glitter without being like BAM! GLITTER EVERYWHERE! :)

    SvaraRadera
  3. Anna: Tack så mycket!

    SilhouetteScreams: Thank you, I was going for a soft glitter look so I added the glitter gently...

    SvaraRadera