tisdag 20 december 2011

Favoriter i November 2011

 Tiden går verkligen superfort och början av december gick hur fort som helst.Har haft väldigt mycket att göra och detta inlägg skulle egentligen ha kommit upp för 10 dagar sen men lyckades inte ta några bra bilder.
Har varit väldigt besviken på vädret men nu är det äntligen snö i Uppsala, troligen försvinner det till julen men det kommer nog att ligga snö på marken på min födelsedag i alla fall. 
Min julkänsla har inte varit på topp i år, dels på grund av vädret men också därför att jag för första året någonsin ska fira julen utan min familj, det blir jag och sambon bara. Min ena katt har en hjärtsjukdom som gör att han inte får stressa så jag har valt att inte åka upp till Hälsingland i jul.


C/o Gerd Blueberry Queen facial oil
Har varit sugen på att prova C/o Gerd ett bra tag och när jag såg dem på Allt för Hälsan mässan så passade jag på och köpte en ansiktsolja. Mitt val föll på Blueberry Queen för torr och mogen hy och jag måste säga att jag älskar den! Otroligt återfuktande och superskön på huden.
Det enda negativa är priset som känns lite saftigt men å andra sidan så är produkten dryg så den kommer att räcka länge.

The Body Shop Candied Ginger body butter
Helt klart min favorit av Body Shops juldofter och jag är så pass förtjust i denna body butter att jag kommer att köpa en backup.

The Body shop Joyfull Cranberry shower gel
Min favorit nummer två från body shops juldofter. Luktar verkligen supergott och väldigt fräscht.

Wiggly Hallow
Wiggly parfymerna är helt fantastiska och jag har hittat ännu en favorit. Hallow är en limited edition doft som släpptes till halloween och den luktar fantastiskt gott. Påminner lite om Chai te.
Kan inte riktigt sluta sniffa på mig själv när jag bär denna

Naturally Fresh crystal deo
Jakten på den perfekta deon är inte helt lätt men jag tror att jag har hittat något nu. Gillar denna kristalldeo eftersom den håller mig helt ok torr men framförallt så klappar den inte ihop när jag dansar och tränar samt håller en hel arbetsdag.

Wet n Wild Comfort Zone
En otroligt snygg palett som jag lyckades med att tappa i golvet så att den gick i tusen bitar...blir till att köpa en ny.
Mina två favoritskuggor överlevde men ja resten vill man ju också ha.

C/o Naturkosmetik rouge i Nyponros
Otroligt fint rouge i en neutral rosa färg som passar de flesta, otroligt fint lyster är det i den också. Fick denna av min mor då hon tyckte att den var lite för skimrig för hennes smak.

Depend dip in remover
Var lite skeptiskt till att den skulle vara så bra som alla sa men den överträffade mina förvätningar rejält. Känns mycket enklare att ta bort lack med denna och lacket försvinner både fort och skonsamt.

5 kommentarer:

  1. Jag älskar också dip in removern! Testade dock den miljövänliga varianten och den gillade jag inte alls. Den lämnade efter sig oljiga fingrar och jag får ändå gå över med en annan remover för att få bort resterna kring kanterna....

    SvaraRadera
  2. Lenore: Den blå är fantastisk, har provat miljöremovern förut fast inte dip in varianten då men tyckte att den var lite seg på att ta bort lack.

    Kerstin: Visst är det, älskar att kika på andras favoriter man får så bra idéer då....

    SvaraRadera
  3. Kul att hitta ett till fan av c/o:s Nyponros. Har knappt brytt mig om nåt annat rouge sen jag hittade detta förra året.

    SvaraRadera
  4. Vikab: Det är ett väldigt fint rouge, använder den alltid när jag vill ha ett mer diskret rouge än ett rosa.

    SvaraRadera