fredag 16 december 2011

Daisy Beauty Bloggdagen del 2: Dior, Nadja Sellrup, Dermalogica och Jane Iredale


Efter en snabb lunch så var det dags att se Åsa Östlund sminka en modell med vårens makeup från Dior.
Modellen fick en sminkning i pastelligt grönt men med en liten edge. Verkar vara otroligt fina saker i vårkollektion, skulle kunna tänka mig åtminstone fyra paletter från den men man får väl begränsa sig på något sätt.
Särskilt förtjust blev jag i en av clutcherna som hade så otroligt fina ögonskuggor och sen är de två huvudpaletterna i mina favoritfärger, grönt och lila och med fina blommönster.

Sedan var det dags för den kanske mest gripande föreläsningen när permiärdansösen Nadja Sellrup pratade om prestationsångest och krav inom sitt yrke. Nadja är en balettdansös och har dansat sen hon var 9 år gammal. Vad jag förstod så har pressen att prestera funnits med ändå från början då det är en hård utbildning att gå. Var riktigt gripande!
Hon har hittat olika metoder som gör att hon på scenen kan fokusera på nuet istället för att tänka på prestationen genom att till exempel fokusera på nacken eller handleden.
Insåg efter att sett ett klipp från Svansjön att jag måste gå och se balett något tag snart. Hade tänkt satsa på Törnrosa i höst om det inte blir av tidigare.
Frågade henne efteråt hur lång tid det tar att vänja sig med tåskorna och fick svaret att efter varje semester så gör det ont.... Det märktes väldigt tydliget att hon brinner för sin dans, otroligt härligt att se.

Sist men inte minst så for vi ut till Skin Concept för att lära oss mer om Jane Iredale och Dermalogica. Väl därute så fick vi mumsiga drinkar, Rasberry Moijto och Appeltini blev mitt val och riktigt goda tilltugg.

Vi fick också kika in på deras lager vilket var som att hamna i en godisbutik....hyllmeter med hyllmeter med skönhetspdoukter. Tommy blev förvånad över att vi tyckte det var så roligt att kika in på lagret. Jag ville knappt gå därifrån.

Därefter så hade vi Speedmatching för att få rätt foundationnyans, jag slog till på att prova Liquid Minerals i färgen Warm silk och sedan snackades det hud med Hanna från Dermalogica. Till mig med min känsliga hy så rekommderade hon deras Ultra calming serie, testade lite på ena handen som blev löjligt mjuk.

Jag kommer att presentera produkter lite närmre i olika inlägg framöver.

Dagen var helt fantastisk och jag måste återigen tacka alla inblandade för en sån lyckad dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar