tisdag 13 december 2011

Butter London The Black Knight



Jag velade ganska länge om jag skulle ha detta lack eller inte, var osäker på om det var ett sånt lack som endast är snyggt i stark ljus eller bilxt. Glitterlack med en svart bas som är täckande brukar ju ofta betyda att det svarta äter upp glittret.
Sminkans bilder på lacket fick mig att fundera på att köpa lacket igen och när jag hittade Butter London på Attitudemässa så slog jag till på The Black Knight och Tart with a heart.
Kan säga att jag inte ångrar mig en sekund. Lacket är otorligt snyggt och det syns att det är glitter i det i alla ljusförhållanden.

The Black Knight är ett svart lack med glitter i blått,rosa, lila, rött och sliver. Den svarta basen är täckande och hela lacket täcker faktiskt med två lager. Lacket är helt otroligt snyggt!

På bilderna har jag haft lacket i ca 3 dagar.

Som baslack har jag använt Scratch Nail Ridge filler, tre tunna lager The Black Knight och avslutat det hela med det snabbtorkande överlacket Seche Vite.

6 kommentarer:

  1. Tart with a heart blir jättesnyggt över svart (bara ett tips ;-)). Har båda och älskar dem lika mycket.

    SvaraRadera
  2. Mycket snyggt. Äger inga Butter London men köper jag nån gång ligger det här bra till.

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Vansinnigt snygg!

    Veronica: Tack för tipset, tyckte det var tråkigt att lacka på egen hand och provar ni med svart bas. Mycket snyggare.

    Kajalpennan: Skulle vilja säga att detta är det snyggaste lack som de gjort!

    SvaraRadera