tisdag 8 november 2011

Silent Treatment

Jag bad Carina plocka upp denna trio åt mig när hon var i USA för den såg ut att innehålla en helt fantastisk taupe. Blev inte alls besviken men hela looken blir mer lila än vad jag hade förväntat mig, älskar ju lila sotningar så det blev ju lyckat ändå. Det kan också vara så att jag har råkat ta en pensel som jag glömt göra rent sen en lila sminkning, i vilket fall som helst så gillade jag slutresultatet
Skuggorna är lätta att jobba med, taupeskuggan är lite mjukare och smuligare.


Ansikte:
Nvey Eco moisturising fluid foundation i 510
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating Touch i 02 natural
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Pearlscent blush i Cool Dusk

Ögon:
Urban Decay primer potion
Wet n Wild Silent Treatment paletten
Urban Decay 24/7 liner i Rockstar
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
L´Oreal Volume Million lashes extra black

Läppar:
Darling Girl cosmetics Kiss me tinted lip balm i Pomegrante Pout

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så packade jag taupeskuggan, eye lid skuggan, över hela locket. I globlinjen så gick jag in med creaseskuggan och suddade uppåt och utåt. Längs med de nedre fransraden så lade jag också creaseskuggan. 
Som highlighter har jag använt den hudfärgade skuggan Accenutate och på den övre och undre vattenlinjen har jag målat med den lila kajalen Rockstar. På läpparna har jag en rödlila läppbalsam som heter Pomegrante Pout

3 kommentarer:

  1. Ser fint ut! Är glad att du är nöjd med den :)

    Tyvärr så var nästan allt slutsålt som du önskade att jag skulle köpa hem denna gång, så det blev bara en produkt som du kommer att få.

    SvaraRadera
  2. Linda: Tack så hemskt mycket!

    Carina: Tack, den är väldigt fin så mycket glad!
    Äsch då, typiskt men ser fram emot att se vad det var som fanns!

    SvaraRadera