måndag 14 november 2011

Kicks Evening at Chateau Marmont




Som jag nämde i förra inlägget så blev jag väldigt glad när jag såg Kicks Evening at Chateau Marmont då det såg ut att vara en bra dupe till Chanels Peridot, kan se swatches här eller här. Har varit sugen på Peridot ett bra tag men känner inte för att lägga ut så mycket pengar på ett lack. Detta lack var lite småsvårt att fota, fick inte riktigt till en bra bild där man enbart ser guld utan det doukroma syns på i princip alla bilder.

Evening at Chateau Marmont är ett guldigt lack som är doukromt och skiftar mot grönt och blått. Just den blåa skiftningen är lite svår att se på nageln men i vissa ljus så kommer den fram. Lacket har en väldigt stark skiftning mot grönt och i väldigt många ljus så ser lacket giftgrönt ut, då påminner den lite om Nubar Wildlife men med blåa skiftningar istället för rosa.
Lacket är lätt att måla på nageln, den flyter ut bra och täcker bra. Man kan nog klara sig på tre tunna lager eller två lite tjockare, lacket torkar också på en bra tid.

Jag har använt Scratch Nail Ridge Filler som baslack, fyra tunna lager av Evening at Chateau Marmont och sen Seche Vite snabbtorkande överlack. Den svarta pricken på lillfingernageln är att jag klantade mig lite med en bläckpenna.

Så är Evening at Chateau Marmont en dupe för Chanel Peridot? Nja får jag nog säga, i vissa ljus så är de lika och om man inte har så många lager lack på nageln. De första två lagren så såg det inte lika grönt ut som det gör med det tredje och frjärde lagret.
Det som främst skiljer dem är att Evening at Chateau Marmont har en sån tydlig grön skiftning i sig medan Peridot känns mer diskret.
Nu har jag ju inte Peridot så att jag kan jämföra dem sida vid sida tyvärr men hoppas att ni kan få en idé om hur den ser ut ändå.
Ska jag vara helt ärlig så föredrar jag detta lack framför Peridot då jag älskar den starka gröna skiftningen, detta lack är inte heller lika diskret utan ropar på lite mer uppmärksamhet. Evening at Chateau Marmont är helt enkelt ett strå vassare!
Om jag får gissa så är detta lack mer som att Chanel Peridot och Models Own Golden Green fick ett barn ihop.
En sak är i alla fall säker, jag har aldrig fått så många komplimanger och frågor om mitt nagellack som när jag bar detta.

Kicks Nail polish finns att köpa hos Kicks och kostar 39 kr.

5 kommentarer:

  1. Har detta med, har inte lackat med det än men det kommer :)

    SvaraRadera
  2. Mycket finare än Chanel Peridot! Gillar att den verkar ha mer grönt i sig, än guld :) Måste köpas om jag hinner innan mitt köpstopp träder i kraft på Tisdag.

    SvaraRadera
  3. Det här ser också väldigt fint ut!

    SvaraRadera
  4. Den ser frestande ut faktiskt...

    SvaraRadera
  5. Linda: Det är superfint verkligen"

    Carina: Visst är det! Jag gillar också det starka gröna inslaget! Hur ska det gå med köpstopp om du följer med på Attitudemässan?

    Roxcat: Visst är det tjusigt!

    Sminkan: Kan tänka mig och man kan ju inte ha för många gröna lack!

    SvaraRadera