tisdag 29 november 2011

Glitter Humid


Det har verkligen varit otroligt mycket att göra nu på sista tiden som har sugit musten ur mig, dels mycket på jobbet men sen också mycket som händer privat. I lördags så var jag på Attitudemässan, mer om den i ett separat inlägg och på söndagen så var det dags för dansuppträdande på Etnografiska i Stockholm.
Det blev en väldigt tidig dag då jag var tvungen att gå upp vid 6 tiden för att hinna sminka mig och fixa håret.
Jag valde att köra på en grön sminkning med lite skimmer samt lösfransar.
Är mycket förtjust i lösfransarna, det är halvfransar från Ardell nr 305.
Jag glömde bort att fota tidigare på morgonen men gjorde det när jag kom hem men då var läppstiftet avskaft. Så därför får ni dels en bild från dagen då jag poserar för foto ( liggandes ned) med dansgruppen och dels bilderna tagna hemifrån. Vi ignorera att läppstiftet är lite borstkaft på de bilderna helt enkelt!
På de sista bilderna så har sminket suttit i lite mer än 12 timmar så det höll riktigt bra.

Ansikte:
Nvey Eco moisturing fluid foundation i 510
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating touch i 02 natural
Lumiere Minerals Salmon concealer
Idun Mineral foundation i Saga
The Body Shop Honey Bronze bronzing powder i 02 fair matte
The Body Shop Pearlscent blush i Cool Dusk
MAC MSF Soft & Gentle

Ögon:
Urban Decay primer potion
MAC Lucky Green
MAC Rated R
MAC Humid
Too Faced Stiletto
LASplash eyeshadow sealer
Too Faced Glampire
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
E.l.f Eye transformer den gröna skuggan
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Eyeko Grafitti eye pen i Black
L´Oreal Volume Million lashes Extra Black


Läppar:
MAC Prep & Prime lips
Make up Store Russian  läppenna
Mavala Sevillia


Jag började med att grunda med UDPP för att det skulle sitta hela dagen och därefter så packade jag den gröna Lucky green över hela locket, ville ha lite mer oumpf vid den inre ögonvrån så jag lade den lite gulare skuggan Rated R där.
I globlinjen gick jag in med Humid och suddade för att därefter fördjupa globlinjen ytterligare med den svarta skuggan Stiletto.
Längs med den nedre franslinjen lade jag Humid och Stiletto för att få en mörkgrön skugga.
Därefter så duttade jag försikigt dit eyeshadow sealer som är otroligt bra för glitter, den blir lite klibbig och glittret fastnar väldigt bra.
Efter det så duttade jag försikigt på lite Glampire över locket.
Som highlighter under ögonbrynsbenet har jag använt den hudfärgade skuggan Accentuate och vid den inre ögonvrån den gröna skuggan från E.l.f eye transfomer paletten.

På vattenlinjen har jag använt den svarta kajalen Zero och längs med den övrefransraden jag har gjort en eyelinervinge med Eyeko Grafitti eyeliner pen. Därefter så klistrade jag på fransarna och jag måste säga att halvfransar är otroligt mycket mer bekväma att ha en helafransrader.

På läpparna har jag grundat med MAC prep& prime och därefter fyllt i läpparna med den röda läppennan Russian och sedan duttat på lite av det röda läppstiftet Sevillia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar