fredag 4 november 2011

Ever After Green

Jag var sugen att att använda en grön ögonskugga och valet föll på den väldigt fina Nice Stems från Too Faced och till den så valde jag en olivbrun skugga i globlinjen. Är riktigt förtjust i gröna skuggor, tillsammans med lila så är det nog den färg som jag trivs bäst i. Nackdelen med att fota sitt smink innan man går till jobbet är att man ser så otroligt trött ut men men....

Ansikte:
Nvey Eco Moisturising fluid foundation i 510
Gariner 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating Touch i 02 natural
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Pearlscent i Cool Dusk

Ögon:
Urban Decay Primer potion
Too Faced Nice Stems
Too Faced Ever After
Urban Decay 24/7 liner i Stash
MAC Sculpt&shape i Accentuate
L´Oreal Volume Million lashes extra black

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så packade jag Nice Stems över hela locket. Ever After, som är en brunguldoliv lade jag i globlinjen och längs med den nedre fransraden och suddade. Längs med den nedre och övre vattenlinjen använde jag den gröna kajalen Stash.

Som highlighter har jag använt den hudfrägade skuggan Accentutate.

4 kommentarer:

  1. Jättefint, det passar väldigt bra till dina ögon!

    SvaraRadera
  2. Finfint! Härliga färger och riktigt vackert skimmer...

    SvaraRadera
  3. Roxcat: Tack så mycket! Är väldigt svag för såna här guldiga gröna.

    Linda: Tack!

    Emma P: Tack! Too Faced är bra på snyggt skimmer tycker jag.

    SvaraRadera