torsdag 10 november 2011

Dupe Alert! Kicks Evening at Ch. Marmont och All that Glitter

Jag gick in på Kicks igår och strövade omkring, titta på lite Kicks egna nagellack när jag plötsligt ser ett grönt-guldigt duokromt lack. Tar fram det och tittar på det, tycker att det ser ut som en bra dupe för Peridot, tar med nagellacket till Chaneldisken och jämför. De var ganska lika, kanske inte precis samma skiftningar men lika, där och då tror jag att min puls höjdes en aning. Gick genast bort till Kicks Nail polish igen och tänkte om de har gjort en dupe på Peridot så borde det finnas en för Graphite också och ja mycket riktigt så fanns det ett sånt. Tror säkert att expiditerna funderat på vad jag höll på med som snabbt gick emellan Chaneldisken och Kicks Nail polish hyllan.....

Har velat ha både Graphite och Peridot ett bra tag men det tar emot att lägga så mycket pengar på ett nagellack, 250 kr är ju en hel del oavsett om lacket är fint.

Jag kunde ju inte låta bli att swatcha alla på ett papper och nedan ser ni hur de ser ut. C står för Chanel och K för Kicks.




Kicks Nail polish Evening at Ch. Marmont
Den här ser ut att vara rikigt lik, den kanske är snäppet grönare medan Peridot är mer guldig. Tycker dock att de är väldigt lika. Kan säga att jag lackade om till detta lack idag så jag kommer att visa upp manikyren på bloggen snart.
Chanel Peridot, Kicks Evening at Ch. Marmont, Chanel Peridot


Kicks Nail Polish All that Glitter



I vissa vinklar så ser det ut som att denna har en annan grundton än Graphite, det är lite lustigt när man ser dem på papper. När jag lutar pappret åt ena hållet så flashar Graphite i silver och år den andra håller i guldsilver och All that glitter flashar tvärtom, så där Graphite flashar silver så flashar All that Glitter i guldsilver. Ser man dem rakt framifrån så är de ganska lika och jag tror att den kommer vara väldigt lik med några lager lack.
Chanel Graphite, Kicks All that Glitter, Chanel Graphite

Jag har också Revlons dupe för  Graphite hemma så jag kommer att göra en jämförelse mellan revlon Carbonite och Kicks All that Glitter. Tyvärr så har jag inte Graphite men ska se om jag inte kan lyckas swatcha den på ett nagelhjul i affären.

Är imponerad över att de har lyckats så bra med dessa färger och jag hoppas att detta är något som de kommer att fortsätta med. Att snabbt kunna plocka upp trender och få ut fina prisvärda nagellack.


Kicks Nail Polish kostar 39 kr
Just nu har Kicks 20% på nagellack så då kostar den 31.20 kr

7 kommentarer:

  1. Åh vad kul, heja Kicks! Jag måste hinna inom där imorgon =)

    SvaraRadera
  2. Det ser ju riktigt intressant ut som lite billigare alternativ!

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt, ville inte lägga så mycket pengar på Peridot, men nu kan jag köpa en kopia! :)

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt! Har bloggat om detta (kommer upp senare ikväll) och självklart länkat dig som källa :) Mycket bra tips, och vilken ingående undersökning du gjort! Imponerande!

    SvaraRadera
  5. Minsann! Det var intressant!

    SvaraRadera
  6. Galet lika. Ska nog köpa hem några, är väldans nöjd med deras lack faktiskt.

    SvaraRadera
  7. Kerstin: De är väldigt fina! Hoppas att de fortsätter med att haka på trender!

    Roxcat: Billigare alternativ är aldrig fel!

    Josephine: Peridot kostar lite väl mycket för mig. Känner en smärtgräns redan vid 100 kr men kan sträcka mig till 130-150 kr om det är ett speciellt lack.

    Anna: Tack så hemskt mycket, både för länken och berömmet!

    Sminkan: Men visst är det!

    Rebecca: Kicks lacken är väldigt bra.

    SvaraRadera