fredag 18 november 2011

Diskret Glittereyeliner med Rock Chic

Lite glitter i vardagen är aldrig fel och jag ville få användning för min svarta glitter eyeliner Rock Chic, tycker den blir bäst ovanpå en bas av svart. Jag måste komma ihåg att köpa en ny svart eyelinerpenna för den jag har nu driver mig galen, den är lila varianten är hur bra som helst men den svarta verkar ha torkat ut så den är väldigt besvärlig att hålla på med.
Tycker att det blir en väldigt fin kombination, ganska diskret men lite blingit ändå i vissa ljus.
Om ni har möjligheten att få tag på Collection 2000 glitter eyeliner så köp hela bunten för de är otroligt bra!

Ansikte:
Nvey Eco moisturising fluid foundation i 510
Gariner 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 Fair
Collection 2000 Illuminating Touch i 02 natural
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Pearlscent blush i Cool Dusk

Ögon:
Urban Day Primer potion
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Idun Minerals Vildkaprifol
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
Eyeko Grafitti eyeliner pen i Black
Collection 2000 Glam Dazzling gel liner i Rcok Chic
Isadora Inn liner i Blonde
L´Oreal Volume Million extra black

Jag började med att grunda med UDPP för att sminket ska sitta på plats. Därefter så tog jag Naked och lade den i globlinjen. På hela locket packade jag sedan den ljusa skuggan Vildkaprifol på locket och globlinjen fördjupande jag med den bruna skuggan Buck.
Som highlighter har jag använt den hudfärgade skuggan Accentuate.
Som eyeliner har jag först använt den svarta eyeliner pennan från Eyeko, det är den som jag inte riktigt kommer överens med. Tror att den möjligen har torkat ut för den är rackarna besvärlig att få något tryck i.
Därefter så har jag gått över den med den svarta glitter eyeliner Rock Chic.

2 kommentarer: