torsdag 24 november 2011

Comfort Zone


Note to self om man fotar så är det bra om man inte har tagit på kameralinsen innan..... Helfotona är lite... ja de ser en smula oskarpa ut men det är för att jag satte fingret på kameralinsen när jag meckade med inställningarna. Var lite småtrött och stressad när jag fotade.
Jag ville leka med min nya palett från Wet n Wild, jag lyckades få tag på mit exemplar på City Gross i Uppsala. Stod både läng och väl innan jag bestämde mig vilken palett jag skulle ha men valet föll på Comfort Zone med den enkla anledningen att den var väldigt jämn i kvaliten men många bra skuggor och det fanns minst antal av den i butik.
Jag passade också på att prova den nya maskaran Gull från Idun och den är faktiskt riktigt bra, kommer att prata mer om den i en recension snart.



Ansikte:
Nvey Eco Moisturising fluid foundation i 510¨
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating touch i 02 natural
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Pearlscent blush i Cool Dusk

Ögon:
Urban Decay Primer potion
Wet n Wild Comfort Zone ( den vänstra sidan av paletten)
Urban Decay 24/7 liner i Whiskey
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
Idun Minerals Gull maskara

Jag började med att gunda med UDPP för att skuggorna ska sitta hela dagen. Därefter så packade jag den rosaguldiga Eyelid över hela locket. Den guldiga Crease färgen lade jag i globlinjen och suddade uppåt. Med den bruna Definer skuggan så gick jag in och markerade globlinjen ytterligare samt att jag lade den längs med den nedre fransraden. På vattenlinjen har jag använt den bruna kajalen Whiskey.
Som highlighter under ögonbrynsbenet har jag använt den hudfärgade matta skuggan Accentuate.

1 kommentar:

  1. Snygg sminkning, och väldigt trevliga färger i paletten!

    SvaraRadera