torsdag 24 november 2011

Butiksinvigning Rituals

Förra veckan så var jag på butiksinvigningen av Rituals nya butik i Sturegallerian. 
Jag har inte varit inne i deras butik förut eller provat deras produktern men har surfat runt på deras holländska hemsida och suktat.

Butiken är väldigt fin om än lite liten och butikspersonal verkar hur gullig som helst. Hela butiken andas en slags spa- känsla och ger ett väldigt lugnt och harmoniskt intryck.

Det jag såg av produkterna verkade mycket lovande, finns många fina set man kan köpa och namnen på produkterna är väldigt fina. Eller vad säg om Energy Bubbles eller Touch of Heaven?

De hade inte bara produkter för kropp och ansikte utan även för hemmet. Jag blev lite lockad av att köpa deras doftstickor men jag tror att man katt skulle tycka att den var lite för rolig. De hade också en gäng teer och jag köpte med mig Hammam Mint, grönt te med mint, hem och den är väldigt god. Nästa gång som jag är förbi så ska jag köpa deras Örtte.

De har också en hel del smink som ska ha krossade ametister, rubiner och saffirer i sig. Måste säga att jag tycker att det är lite konstigt... Varför finns de i? Gör de något i produkten eller är det bara för att ge en fläkt av lyx?
De ryktades om att nagellacken ska vara väldigt bra och jag fick två st nyanser med mig hem att prova så jag kommer att återkomma om det.

En av de saker som jag blev mest intresserad av var deras aluminumfria deodrant som dessutom luktade otroligt gott av mandel och rosor.

Det bäst med Rituals är nog att de har produkter som känns lyxiga men till ett bra pris och det ska bli väldigt roligt att få utforska märket. Tyvärr så finns Rituals endast i Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar