måndag 31 oktober 2011

Wet n Wild Party of Five glitter


En av de lack som jag såg mest fram emot att få testa från Wet n Wilds nya FastDry kollektion var Party of Five glitter.
Även om glitterlack är besvärliga att få bort så tycker jag att de ofta är värda besväret då de är så fina.

Party of Five Glitter är ett glitterlack i en genomskling bas med glitter i rosa, rött, blått, grönt och silver.
Glittret är hexagonformat och i två olika storlekar.
Lacket är ganska skirt och jag har svårt att tro att man kan lyckas få detta täckande, jag föredrar att lägga såna här glitter över mörkare färger. Man får också fiska upp lite av glittret, eller snarare vispa runt lite med borsten för att få upp så mycket glitter som möjligt.

Jag gillar detta lack, lite besvärligt men väldigt fint. Av någon anledning så tänker jag på circus, konfetti och födelsdagar när jag ser lacket och det för mig då onekligen på bättre humör.

Som baslack har jag använt Scratch Nails Ridge filler, tre tunna lager BB Couture Night Ops och två  tunna lager Party of Five glitter.
Som toplack har jag använt Seche Vite som är ett snabbtorkande toplack.

Wet n Wild FastDry Party of Five kostar ca 59 kr och finns att köpa hos Nelly och hos vissa matvarubutiker som Ica Maxi, City Gross och Coop. Här i Uppsala så finns Wet n Wild på City Gross.

3 kommentarer:

  1. Tycker detta var det mest svårlackade ur bunten med dessa regnbågsglitter, Rainbow Connection funkade mycket bättre. Synd för WnW's är ju så lätta att få fatt i.

    SvaraRadera
  2. JAg gillar också Party of Five! Den är glad!

    SvaraRadera
  3. Honi: Ja glittret är lite knepigt att få upp men det är väldigt fint. Har varit sugen på Rainbow Connection men nu när jag har detta så tror jag att jag nöjer mig.

    Sminkan: Väldigt glad!

    SvaraRadera