onsdag 26 oktober 2011

Wet n Wild Hannah Pinktana


Det första lacket som jag valde att prova från Wet n Wild's nya FastDry nagellack var Hannah Pinktana.
Måste ju erkänna att jag inte alls gillar tv-serien Hannah Montana som den är inspirerad av och har lite svårt för namnet.

Hannah Pinktana är ett rosa lack, med en lätt dragning mot lila och har holografiskt glitter i sig. Lacket är ganska tunt och lättflytande så det är en bra idé att grunda med ett annat lack i texx rosa så att man inte behöver så många lager. Lacket torkar snabbt precis som namnet påstår.
Det holografiska glittret är diskret men syns i de flesta ljus och är faktiskt riktigt fint, blev förvånad av hur mycket jag gillade det. När det holografiska glittret inte syns så är lacket ett mellanrosa lack, inte så spännande men fint.

Jag har använt Scratch Nails Ridge Filler som balack, ett lager av det rosa lacket OPI Sparrow me the Drama och sedan tre tunna lager Hannah Pinktana. Som topplack använde jag det snabbtorkande Seche Vite men det kändes lite onödigt eftersom Hannah Pinktana torkade så fort av sig själv.
Lacket satt också riktigt bra, i hela 6 dagar innan jag tog bort det och då hade det inte chippat alls, kan ha att göra med mitt baslack Sparrow me the Drama som brukar sitta som berg på mina naglar.

Måste säga att jag blev otroligt sugen på att testa det andra holografiska lacket, Blue want's to be a millionare, misstänker att det är precis lika fint.

Lacket kostar 59 kr och finns bland annat hos Nelly.

3 kommentarer:

  1. Jättefint! Tänkte åka till maxi idag och spana in dem! :)

    SvaraRadera
  2. Josephine: Den är fin, ska bli kul att se om du hittar den och vad du tycker.

    Kerstin: Men visst är den!

    SvaraRadera