måndag 24 oktober 2011

Varmt Kastanjebrunt

Jag kände för att göra en varm sminkning i brunt och jag valde att leka lite med min palette från E.l.f.
Kikade precis in för att se om den finns kvar men det verkar inte så. Det är en 32 palett men med blandade färger, jag fick den med min order i våras eller vintras när jag beställde över en viss summa. Måste säga att denna palett har förvånat mig då den är riktigt bra. Nu har jag inte provat alla skuggor i paletten men de jag har provat har varit bra.
Eftersom jag ville att hela makeupen skulle vara lite varmare så ville jag inte ha på min rosa rouge utan ville ha ett med mer värme i. Jag upptäckte att det defintivit saknas en sorts rouge i min samling och det är de mer neutrala, varma rougerna, så istället så slog jag till ett orange rouge och lite bronzer.

Ansikte:
Nvey Eco Moisturising fluid foundation i 510
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating Touch i 02 natural
Lumiere Minerals Salmon concealer
Sleek makeup blush i Aruba
The Body Shop Honey bronze bronzing powder i 02 fair matte

Ögon:
Urban decay primer potion
E.l.f  32pc Eye palette, en varm brun, en mellanbrun och en svart skugga.
E.l.f Studio cream eyeliner i Coffe
Urban Decay 24/7 liner i Whiskey
MAC sculpt & shape i Accentuate
L´Oreal Volume Million lashes extra black

Läppar:
Darling Girl cosmetics  Kiss me tinted lip balm i Stay Beautiful

Jag började med att grunda med UDPP och därefter packade jag den kastanjebruna skuggan över hela locket och en bit ovanför globlinjen. Sedan valde jag en snäppet mörkare skugga, fortfarande brun, och lade den i globlinjen och suddade den uppåt och innåt.
För att fördjupa globlinjen ytterligare så tog jag en svart skugga och lade den i i globlinjen och suddade. längs med den nedre fransraden har jag använt den mörkare bruna skuggan och den svarta.
Som eyeliner längs med dne övre fransraden så lade jag cream eyeliner i Coffe och längs med den nedre och övre vattenlinjen använde jag den bruna kajalen Whiskey.
Som highlighter under ögonbrynet har jag använt den hudfärgade skuggan Accentuate.

På läpparna har jag använt det korallfärgade läppbalsamet Stay Beautiful.

2 kommentarer:

  1. Ursnyggt!
    Kul att se Aruba på!

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Tack! Aruba är inte så omöjlig som man kan tro. Lite knepigare än mina andra oranga rouge men det funkar.

    SvaraRadera