torsdag 20 oktober 2011

Styvmorsviol

Jag bestämde mig för att äntligen sätta borsten i Idun Minerals paletten Styvmorsviol, valde att jobba med den ljusa rosalila skuggan och den mörka rödlila skuggan.
Tycker att skuggorna är väldigt fina och lätta att jobba med men för att få den pigmentering som jag har så får man bygga upp färgen lite. Skuggorna är också väldigt lätta att sudda och sitter välidgt bra. Älskar lila sotningar så jag blev väldigt nöjd med resultatet. Blixten tar fram den blåa flashen i skuggorna lite extra men det var tydligt även utan blixt.

Ansikte:
Nvey Eco moisturising fluid foundation i 510
Gariner 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating Touch i 02 Natural
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Pearlscent blush i Cool Dusk

Ögon:
Urban Decay Primer potion
Idun Minerals Styvmorsviol paletten
Urban Decay Naked
Urban Decay 24/7 liner i Rockstar
Mac Sculpt & Shape i Accentuate
L´Oreal Volume Million lashes extra black

Jag började med att grunda med UDPP för att skugga ska hålla hela dagen.
Därefter så lägger jag den rosalila skuggan över hela locket och vid den inre ögonvrån och suddar in den rödlila skuggan i globlinjen. Jag lägger också den en bit in på locket, ungefär en tredjedel samt att jag lägger den längs med den nedre fransraden. Jag tar lite av den ljusbrunbeiga skuggan Naked och lägger den strax ovanför globlinjen och suddar i den. Som highlighter under ögonbrynsbenet så använder jag den hudfärgade skuggan Accentuate.
På den nedre och övre vattenlinjen har jag använt den varmlila kajalen Rockstar.

4 kommentarer:

  1. Jättetjusigt! Ser ju himla coolt ut med den där blua skiftningen i skuggan också!

    SvaraRadera
  2. Strålande, du klär verkligen i sådär plommonlila nyanser!

    SvaraRadera
  3. Sminkan: Tack!

    Honi: Jag blev förvånad själv faktiskt, upptäckte det när jag började packa skuggan ordentligt.

    Helena/Lipgloss Bitch: Tack så mycket! Jag är ruskigt svag i såna här nyanser....

    SvaraRadera