tisdag 4 oktober 2011

Recension- Rosenseriens deodorant, den nya formulan.

Jag har använt och älskat Rosenseriens deodorant i många år, den var otorligt bra och höll mig luktfri genom i princip allt.
I samband med att de svanenmärkte sina produkter så ändrade de  formulan på deodoranterna, de minskade de eteriska oljorna och tillsatte mineralsaltet alun.

Deodoranten luktar väldigt gott av ros och den nya formulan tokar snabbare än den gamla varianten.
Efter ett tag när jag använt deon så märke jag att det kliades något alldeles otroligt mycket i ca en timme efter appliceringen. Jag kontaktade då deras kundservice och de sa att det troligen berodde på mineralsaltet alun eftersom den har ett utrensande egenskaper som gör att det kan börja klia/lukta lite i början. Eftersom jag märke av besvären under julen och mailade så dröjde det till januari innan jag fick svar och då hade besvären klingat av.

Vid den tidpunkten så tyckte jag att det största besväret var att det kliandes men det faktum var också att deon inte höll mif luktfri en hel dag utan jag kunde känna en svag svettdoft vi lunch. Jag behövde alltså alltid ha med mig min deo för att återapplicera den vid lunch och vid träningspass så klappade den igenom totalt.

För mig så fungerade inte den nya formulan och jag hoppas och önskar att de lyckas få till en lika bra variant som de hade från början, för den var helt fantastisk.

Deon kostar 164 kr och kan köpas via Bodystore.

Det ska tilläggas att jag köpte min deodrant, köpte dem dumt nog i två pack, förra hösten så det är fullt möjligt att de har kommit ut med en ny version sen dess. Jag fick också prova en ny formula som de utvecklade i mars. Den var bättre men höll mig fortfarande bara luktfri i ca 5-7 timmar, lite beroende på vad jag gjorde.

4 kommentarer:

  1. Vad synd, jag gillade den gamla varianten jättemycket men nu blev jag ju inte sugen på den nya direkt...

    SvaraRadera
  2. Så trist när en ny formula blir sämre än den gamla!

    SvaraRadera
  3. Har svårt att fatta varför företag ändrar formulan på produkter som har fungerat utmärkt, så att de blir sämre... trist.

    SvaraRadera
  4. Ninni: De kan ju som sagt ha ändrat formulan igen men den senaste som jag provade var ändå inte i närheten lika bra som den gamla.

    Kerstin: Supertrist!

    Carina: Varför ändra på ett vinnan koncept kan man ju undra... Nu kunde de iofs inte svanenmärka med de ingredienserna som de hade men jag önskade att de hade låtit bli och fortsatt med den gamla formulan.

    SvaraRadera