lördag 8 oktober 2011

Recension: China Glaze Fast Forward


China Glaze Fast forward är ett snabbtorkande överlack som jag vet att många gillar.
Jag fick den i ett set som jag köpte förra året och har använt den lite då och då istället för mitt vanliga överlack Seche Vite.

När jag använde Fast Forward första gången så slog jag av att den luktar lite speciellt, lite godiskemikaler.
Är inte helt hundra på att gillar den doften men det är inte riktigt det som gör att jag har lite svårt för detta snabbtorkande överlack. Tyvärr så tar det åtmnstone 20 minuter innan lacket har torkat rakt igenom med detta överlack och kanske 5-7 minuter innan det är yttorrt.
Nu kan jag säga att inte ens Seche Vite torkar så snabbt på mig som det borde men där pratar vi i alla fall att det är torrt efter en 10-15 minuter och yttorrt efter 3 minuter.
Jag målar ofta naglar strax innan jag går och lägger mig vilket för det superviktigt att lacket är yttorrt snabbt så att jag kan hoppa i säng. Sedan så är det ju också viktigt att alla lagren torkar innan jag hinner stoppa ena handen under kudde. När jag har målat med China Glaze Fast forward så får jag alltid märken efter kudden.
När det har torkat så är det ett riktigt bra överllack som ger fin glans och den krymper inte lacket heller.

Jag vet att det är många som gillar detta lack så man kanske inte helt ska förkasta tanken på den om man är lite nyfiken men för mig så har den inte fungerat som ett snabbtorkande överlack. Kommer att fortsätta använda lacket då och då men inte när jag har bråttom.

7 kommentarer:

  1. Vad tråkigt! Något som antyder att det ska vara snabbt, bör ju vara snabbt...

    SvaraRadera
  2. Carina: Visst är det. Ja om det står att den ska vafra snabbtorkande så vill jag ju att den ska torka snabbt. Vet att den gör det på andra men inte på mig...Måndagsexemplar?

    SvaraRadera
  3. Attans, jag som letar efter ersättare till dyra Secehe Vite....

    SvaraRadera
  4. Jag tycker den torkar hyfsat snabbt, men jag märker att den inte torkar lika snabbt som Seche Vite, så SV är fortfarande favoriten för mig.

    SvaraRadera
  5. Det här är mitt favorittopplack. Själv tycker jag bättre om det här än Seche, trots den skumma lukten.

    SvaraRadera
  6. Kerstin: Det kan vara värt att prova om du får tag i det till ett ok pris. Vet att det är många som gillar det. Funkar inte på mig bara.

    Roxcat: Vet inte om jag har fått tag på ett måndags ex kanske?

    Pamsan: Ja, jag vet fler som gillar det och säger att det torkar fortare än Scehe Vite, men av någon anledning så torkar min segt. Kan jag ha fått ett måndagsex?

    SvaraRadera
  7. Jag känner igen mig i dina lackvanor:) Ibland när jag är trött går jag direkt och lägger mig efter överlacket och då vill det till att det torkar snabbt...

    SvaraRadera