tisdag 18 oktober 2011

Posion Cupcake- Från VintageorTacky


Jag kunde helt enkelt inte låta bli att göra VintageorTackys Posion Cupcake. Tipsade om den sminkningen förra veckan här på bloggen och jag provade den ganska snabbt efter. Sambon konstaterade att jag var väldigt sminkad för att åka och handla en söndag kväll....
Älskar hur den mitten skugga på locket lyser och hur fin den är mot det chockrosa.
Hade ju inte riktigt de produkter som hon använde hemma men jag bytte ut dem helt enkelt mot andra i ungefär samma färgskala.

Ansikte:
Nvey Eco moisturising fluid foundation i 510
Gariner 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating touch  i 02 natural
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Pearlscent blush i Cool Dusk

Ögon:
Urban Decay Primer potion
NYX Jumbo pencil i Milk
Sleek makeup Purple Haze (Curaçao Paletten)
Sleek Makeup Singapore Sling (Curaçao Paletten)
Coastal Scent Hot Pot S09
Sugarpill Dollipop
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Eyeko Grafitti eyeliner pen i Black
L´Oreal Volume Million lashes extra black

Läppar:
NYX Pandora
MAC Candy Yum Yum
Coastal Scent Hot pot i S09

Jag började med att grunda med UDPP. Sedan tog jag den Purple Haze och lade den i globlinjen med en pencilbroste och suddade den uppåt och utåt. För att få en snygg övergång så suddade jag också in den rosa Singapore Sling.
På locket så lade jag den vita pennan Milk som grund och sedan packade jag den aprikosa skuggan S09 på mitten av locket och suddade kanterna. Den rosa Dollipop lade jag vid den inre ögonvrån och vid den yttre och suddade in den i S09.
Längs med nedre franraden suddade jag in Puprle Haze som fick möta den aprikosa skuggan S09 som jag lade vid den inre ögonvrån.
Som highlighter under ögonbrynsbenet använde jag den hudfärgade skuggan Accentuate.
På den nedre och övre vattenlinjen använde jag den svarta kajalen Zero samt att jag lätt markerade den övre franraden med en svart eyelinerpenna.


På läpparna så grundande jag först med den lilarosa Pandora från Nyx och därefter så gick jag försiktigt över den med den chockrosa Candy Yum Yum. Den aprikosa skuggan S09 duttade jag sedan på mitten av läppen. Skimmret från den aprikosa skuggan syns mer på dessa bilder eftersom de är tagna med bilxt, i verkligheten så var det lite diskretare, men bara lite.

6 kommentarer:

  1. Galet fint! Älskar kombon av aprikost, lila och rosa!

    SvaraRadera
  2. Skitsnygg sminkning, det här lyckades du verkligen med!

    SvaraRadera
  3. kerstin: tack så hemskt mycket! Visst är det en fin kombo!

    Sminkan: Tack!

    Elin: Tack <3

    Emma P: Tack så hemskt mycket, blev nöjd själv. Gillar kombinationen av färger.

    SvaraRadera