söndag 23 oktober 2011

Nyshoppat: Läpprodukter och skuggor från Darling Girl


Jag lade efter min första beställning hos Darling Girl Cosmetics ganska snabbt ytterligare två beställningar, dels på lite ögonskuggor men också på ett gäng läppprodukter.
Snart så kommer jag att få mitt tredje paket därifrån och då med delar av Halloween kollektionen, jag har bilvit småttförälskad i detta märke och det kanske märks?

Jag ville testa lite fler skuggor, rouge och Darling Girls Glitter glue som bland annat Wendy har pratat väldigt bra om.

Hade ganska svårt att bestämma mig för färger men slog till på:
Jetfire-  blå med koppar glitter
Enter Sandman- en brunlila skugga med rosa skimmer
Dark Ember- djup metallisk burgundy med rosa och koppar skimmer
Dark Heart- mörklila med rosa och blått glitter
Clusterfluff - silverlila taupe
Fantasia Blush - ett duokromt rouge, hur fantastiskt är inte det? Ett persikofärgat rouge med en rosalila skiftning i sig.

Jag fick med extra samples på:
Bare Tribal- Lila med rosa glitter
Secret Star Blush- rosa rouge med svagt guldskimmer

Man får också alltid med en gåva på köpet om man handlar för $10 eller mer och med denna beställning så var det skuggan:
Peacemaker- en mörkblå skugga med sliver skimmer
Sceret Star blush och Fantasia Blush

Alla skuggorna är swatcade på en klistrig bas, i detta fall Darling Girl Glitter Glue.
Dark Ember, Enter Sandman, Bare Tirbal och Jetfire.
Clusterfluff, Dark Heart och Peacemaker

Andra beställning innehöll endast läppprodukter och då främst Kiss me tinted lip balms.
Purple People Eater, Liquid Kiss Luxe - ett lila gloss med lila holografiskt glitter
Who Spiked the Punch, Kiss tinted lip balm - rod med koppar och guld skimmer
Wallflower, Kiss med tinted lip balm - rosa med ett blått skimmer
Stay Beautiful, Kiss me tinted lip balm - korall med lila undertoner
Pomegranat Pout, Kiss me tinted lip balm - lila med rött i sig
Purple People Eater, Pomegranat Pout och Stay Beautiful
Wo Spiked the Punch, Wallflower och Prisma Golden Pink

Gåvan på köpet denna gång var en lip jelly
Prisma Golden Pink -  ett genomskinligt gloss med lila, ros aoch guld skiftningar.

Jag har redan provat en del av skuggorna och glossen och jag kan bara säga att jag är mycket förtjust.
Kommer ihåg nu varför jag gillade lösa skuggor så mycket förut, det enda som är besvärligt att själva applikationen men med en sån klistrig bas som Glitter Glue är så är det inga problem alls.
Det luriga med Glitter Glue är att lära sig hur mycket/litet man ska ta för om man tar för mycket så creasar det sig. Med Glitter Glue så blir pigmenten foiled och då kommer skirmret mest till sin rätt.

Samples kommer tyvärr att tas bort från Darling Girl sida från och med 1/11 men om man vill passa på innan dess så kostar de $0.70
Petit storleken kostar $2.25
Full storleken $5.50

Kiss me Tinted lip balm, finns i en ny formula också som heter Color Rich Lip balm,$4.75
Liquid Kiss Luxe $4.25

Glitter Glue $6.75

Ser så fram emot att få använda alla skuggorna och läpprodukterna och för att inte tala om tills när nästa beställning kommer med delar utav Halloween kollektion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar