torsdag 27 oktober 2011

Nyfärgat hår med Wella Color Touch

Passade på att färga håret så här på kvällskvisten, jag ville dels bli mörkare men framför allt så ville jag täcka de gråa hårstrån som jag har och ja jag har faktiskt, trots min ringa ålder, en del.
Jag valde att prova färg från Wella denna gång och slog till på två nyanser:
4/77 och 6/77, alltså samma färg men en ljusare och en mörkare för att hamna på en 5.
Både två hette Intense Coffe och har röda undertoner.
Brukar faktiskt inte färga håret med sånt som innehåller rött utan föredrar lila eller guld undertoner när jag tonar håret mörkare men tänkte att det är ju kul att göra något annorlunda.
Sån otroligt skillnad mellan de lila undertoner och de röda kan jag i alla fall inte se just nu. Vet inte om ni ser någon nyansskillnad på bilden heller men håret är ungefär två nyanser mörkare.

Färgen heter Wella Professional Color Touch och är köpt hos en frisör, de hade specialpris så det kostade 199 kr för två förpackningar.

Har ganska långt hår och jag klarade mig på en och en halv förpackning.

Nästa projekt med håret är nog en lättare klippning och möjligen lite slingextensions.....

5 kommentarer:

  1. Du har fått så långt hår! Fint.

    SvaraRadera
  2. Helena: Växer som ogräs skulle jag vilja säga, måste ta och klippa det snart. Tack!

    SvaraRadera
  3. Fint :) gillar Color Touch!

    SvaraRadera
  4. Delinda: Tack, hade hoppats på lite mörkare. Ja Color Touch var riktigt bra, lätt att ha att göra med och räckte bra till mitt hår. Hoppas att det håller bra också.

    SvaraRadera