fredag 28 oktober 2011

Label Whore


Ytterligare en supersnabb och enkel look. Jag är ju snuskigt svag i doukromt och speciellt ögonskuggor. MAC Club har länge varit en favorit men jag kunde inte låta bli att slå till på Label Whore när det var rea på den i våras. Label Whore är något mer duokrom och har mer skimmer/glitter i sig, den är otroligt snygg. Brukar faktiskt ofta bära den så här, som ensam skugga, i och med att den är duokrom så blir det en annan effekt när man suddar. Packad skugga är mer grön medan den suddade går mer mot brunt.
Label Whore är otroligt mjuk och jag har haft problem med att den creasar men eftersom den är så otroligt snygg så förlåter jag den det.


Ansikte: 
Nvey Eco moistursing fluid foundation i 510
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating Touch i 02 natural
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Pearlscent blush i Cool Dusk
Ögon: 
Urban Decay primer potion
Too Faced Label Whore
Urban Decay 24/7 liner i Whiskey
L´Oreal Volume Million lashes extra black




Jag började med att grunda med UDPP och därefter så packade jag Label Whore över hela locket och suddade från globlinjen och upptåt. Längs med den nedre fransraden så lade jag också Label Whore
.
De övre och nedre vattenlinjerna har jag markerat med den bruna kajalen Whiskey.

7 kommentarer:

  1. Urfint! Både smink och hår!

    SvaraRadera
  2. This is so pretty! Everytime I go into Sephora, I look at this eyeshadow and don't get it... hmmm, now I want it ;-)

    SvaraRadera
  3. Lovely bronzey eye! love it

    http://primpedandprimed.blogspot.com/

    SvaraRadera
  4. Åh, vad den är fin! Jag letade efter den i Malmö- men Label whore var den enda som var utsåld. Får bli Mac Club istället..

    SvaraRadera
  5. Kerstin: Tack!

    Cydonian: Thank you! Label Whore is really nice and glittery.

    Sharon: Thanks!

    Awesome Chemistry: Den är otroligt fin, det finns en som påminner om den i Too Faced höstkollektion också, Petals to Metal. Har inte jämfört dem men på bilder så ser de lika ut.
    MAC Club är inte lika glittrig och är en diskretare doukrom men också otroligt fin.

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart skimmer i ögonskuggan!

    SvaraRadera
  7. Sminkan: Den har ett välidgt fint skimmer, väldigt tydlig doukrom. Superfin helt enkelt.

    SvaraRadera