måndag 10 oktober 2011

Jeweled Taupe

 En av ögonskuggorna som jag fick i mitt första leverans från Darling Girl Cosmetics var Jeweled Taupe, en metallisk bronze skugga med rött skimmer i sig.
Jag kände att just denna skugga behövde en klistrigare bas så jag beställde Darling Girl Glitter Glue för att testa om den kunde fungera bra. Har inte riktigt fått in hur mycket som behövs än av DG glitter glue så det har creasat lite, det skojiga var att när det creasade sig ju tydligare såg man den röda skimmer då de verkade sitta på plats hela dagen. Är riktigt förtjust i denna skugga, den är väldigt fin även om den blir snäppet mer guld på ögonlocket än vad det blev swatchat på armen.


Ansikte:
Nvey Eco Moisturising fluid foundation i 510
Gariner 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating Touch i 02 Natural
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Roseflower blush

Ögon:
Urban Decay Primer potion
Darling Girl Glitter Glue
Darling Girl Jeweled Taupe
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
Urban Decay 24/7 liner i Whiskey
L´Oreal Volume Million Lashes Extra Black

Läppar:
Darling Girl Kiss me Tinted lip balm i  Pomegranate Pout

Jag har börjat med att grunda med UDPP och sen låtat det torka lite, därefter så tog jag lite DG Glitter glue och duttade det försiktigt på locket. När de hade blivit lite klibbigt så pressade jag på skuggan Jeweled Taupe med en platt och fast borste. I globlinjen har jag först använt Naked och sen Buck, för att förstärka globlinjen lite extra. Som highlighter under ögonbrynsbenet har jag använt den hudfärgade skuggan Accentuate.
Längs med den nedre och övre vattenlinjen har jag målat med den bruna kjalen Whiskey som jag också använt för att lite lätt markera den övre franslinjen.

På läpparna har jag ett färgat läppbalsam från Darling Girl som heter Pomegarante Pout. Är extremt kär i detta läppbalsam så det kommer att dyka upp fler gånger!

4 kommentarer:

  1. Superfint! Färgerna är klockrena till dig!

    SvaraRadera
  2. Wow vilket fint skimmer i skuggorna, håller med kerstin om att det är superfina färger till dig!

    SvaraRadera
  3. Väldigt fina skuggor, fint med some shimma shimma :)

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Tack!

    Honi: Visst är den fin!

    Linda: Alltid fint med some shimma shimma!

    SvaraRadera