torsdag 13 oktober 2011

Dark Ember

Jag fortsätter att testa mig igenom mina pigment från Darling Girl Cosmetics och valet föll denna gång på Dark Ember.
Dark Ember är en "deep metallic burgundy with flashes of pink shimmer and a coppery rubdown" och den är otroligt vacker. Jag använder glitter glue från Darling Girl som bas under och den fungerar som ett foiling medium. Skuggan blir väldigt intensivt metallisk och ser ut som koppar på ögonlocket. Jag lägger bara glitter glue på den rörliga delen av ögonlocket då skuggorna blir lite svårare att sudda med den under.
Börjar få till det med mängden glitter glue nu, det är pyttelite som ska användas.


Ansikte:
Nvey Eco Moisturising fluid foundation i 510
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-om i 02 fair
Collection 2000 Illuminating Touch i 02 Natural
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Pearlescent blush i Cool Dusk

Ögon:
Urban Decay primer potion
Darling Girl Cosmetics Glitter Glue
Darling Girl Cosmetics Dark Ember
MAC Sculpt & Shape i Accentutate
E.l.f Eye transformer, den guldiga skuggan
E.l.f cream eyeliner i Coffe
Urban Decay 24/7 liner i Whiskey
L´Oreal Volume Million Lashes extra black

Läppar:
Darling Girl cosmetics Kiss me tinted lip balm i Pomegrante Pout

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så duttade jag försikigt på en liten mängd glitter glue.
Med en platt och fast borste packade jag sedan Dark Ember över hela den rörliga delen av locket och lite ovanför globlinjen. Med en fluffig borste så suddade jag sedan ut den skarpa kanten. Längs med den nedre raden har jag försikigt lagt lite Dark Ember.
Som highlighter under ögonbrynet så har jag använt den hudfärgade skuggan Accentuate och som highlighter vid inre ögonvrån den guldiga skuggan från E.l.f eye transfomer palettern.
Den övre och undre vattenlinjen har jag markerat med den bruna kajalen Whiskey och jag har också målat en eyeliner längs med den övre fransraden med cream eyeliner Coffe.

På läpparna så har jag det färgade läppbalsamet Pomegrante Pout.

6 kommentarer:

  1. Superfint älskar rödbruna skuggor :)

    SvaraRadera
  2. Linda: Visst är den fin! Rödbruna skuggor är verkligen otroligt snygga.

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt kopparskimmer!

    SvaraRadera
  4. Sminkan: Visst är det fint!

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt fina färger till dig!

    SvaraRadera