onsdag 5 oktober 2011

Christina Hendricks makeup look- 63 Emmy Award

Jag blev väldigt förtjust i Christina Hendricks makeup från den 63 Emmy Awards, jag tycker att den är enkel och klassisk, vilket passar henne otorligt bra.
Hos Temptalia så kunde man inte enbart titta på bilder utan även läsa vilka produkter som använts av hennes makeupartist.
Nu har jag inte återskpat look men just de produkterna men det hjälpte till att kunna gå och se dem live vid Dior disken för att få en uppfattning om vilka produkter jag kunde använda istället.
Hennes läppstfit på bilderna ser orange ut men läppstiftet som användes, Dior Blazing Red är ett rött läppstift med oranga undertoner.

Här är lista på produkter som hennes makeupartist använde:
Diorskin Fovever foundation i Ivory #010
Dior Blush i Strawberry Sorbet  #943
Rouge Dior lipcolor i Blazing Red #638
Dior 1 Coleur eye shadow i Nude Luminescence #516
DiorShow liner waterproof i Carbon #098
DiorShow mascara i Black

Ansikte:
The Body Shop extra minerals cream compact foundation i Rose vanilla
Gariner 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating Touch i 02 Natural
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body Shop blush i Rasberry

Ögon:
Urban Decay primer potion
Urban Decay Virgin
Urban Decay Naked
Urban Decay Half Baked
Sleek Graphite Palette- en vitsilvrig skugga
Eyeko Grafitti eye liner pen i Black
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Isadora Innerliner i Blonde
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
L´Oreal Million Lashes Extra Black

Läppar:
Mavalia Euphoric Orange
Mybelline Passion Red

Jag började med att grunda med UDPP och sedan packade jag Virgin över hela locket.
För att fördjupa mitt creas lite så suddade jag försiktigt ut Naked i globlinjen och eftersom jag ville ha locket lite ljusare och silvrigare så tog jag en vitsilvrig skugga från Sleek Graphite paletten och lade över hela locket.
Jag tycker att det verkar som att hon har en hint av guld längs med den nedre franlinjen så jag tog lite Half Baked och blandade ut den med Virgin för att få en hint av guld.
Jag använde Eyeko grafitti eye liner pen för att måla eyeliner längs med fransraden och Urban Decay Zero för att måla eyeliner vid den inre ögonvrån.
För att öppna upp ögonen lite mer så tog jag den hudfärgade kajalen Blonde och målade längs med den nedre vattenlinjen.
Som highlighter under ögonbrynet så tog jag den hudfärgade skuggan Accentuate.
Skulle tro att hon har lösfransar på bilden men jag nöjer mig med L´Oreal Million Lashes extra Black som ger bra volym och längd till mina fransar.

Jag har inga röd läppstift som går mot orange eftersom jag föredrar de som går mot blått så jag fick bli lite kreativ. Jag började med ett tunt lager av Euphoric Orange och målade Passion Red över den. Därefter så duttade jag försiktigt på lite mer Euphoric Orange.

7 kommentarer:

  1. Jag har en tävling där du kan vinna ett presentkort hos Lovefilm. Gratis filmer och spel både hem i brevlådan och via datorn!

    http://www.saramn.com/2011/10/05/tavling-lovefilm/

    SvaraRadera
  2. Superfint! Jag älskar Christina Hendricks - hon är helt klart bäst i Mad Men, snacka om sex appeal. Hade jag varit karl hade jag varit galen i henne tror jag.

    SvaraRadera
  3. Josephine: Tack!

    Kerstin: Tack så mycket!

    Ninni: Tack! Älskar också henne, otroligt snygg och älskar hennes stil både på röda mattan och i Mad Men!

    Carina: Tack!

    Sminkan: Tackar!

    SvaraRadera