tisdag 25 oktober 2011

Behold the eternal glory of Jetfire

Jetfire kände jag att jag måste köpa dels på grund av den otroligt fina färgen men också på grund av dess namn.
Jag gillar Transformers, eller ja i alla fall filmerna, skulle vilja klassa dem till några av de bästa actionfilmer jag har sett. Är ruskigt svag i Optimus Prime, han blir en sån otroligt snygg lastbil.
Jetfire är en decepticon som väljer att vara en autobus istället och han blir en Lockheed SR-71 Blackbird när han förvandlar sig. Han är också en av de äldre transformers och har en käpp, han är med i filmen Revenge of the Fallen.
En annan av mina favoriter är Sentinel Prime som är med i Dark side of the moon och rösten gör av Leonard Nimoy, det vill säga han som spelade orginal Spock. Där finns också ett av Spocks bevingade ord med: "The good of the many outweigh the good of the few".
Är helt medveten om att jag avlsöjar mig som en ganska stor scf-fi nörd men det bjuder jag på.

Ögonskuggan är i alla fall otroligt fin, den har ett koppar skimmer i sig som tyvärr inte alls syntes varken i sminkning eller på bilderna men när jag swatchade den på handen så såg jag skimret. Till det så valde jag ett rouge som var rosa och ett korallfärgat läppbalsam.

Ansikte:
Nvey Eco moisturising fluid foundation i 510
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating Touch i 02 natural
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Pearlscent blusj Cool Dusk

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Darling Girl Glitter Glue
Darling Girl Jetfire
MAC Sculpt &Shape i Accentuate
The Body Shop Carbon Blue Eye definer
Urban Decay 24/7 liner Binge
L´Oreal Volume Million Lashes extra black

Läppar:
Darling Girl cosmetics Kiss me tinted lip balm i Stay Beautiful

Jag började med att grunda med UDPP och sen tog jag pyttelite Glitter Glue och duttade det på den rörliga delen av ögonlocket. Sedan packade jag Jetfire över hela locket och en bit ovanför globlinjen och suddade från globlinjen och uppåt.
Som highlighter under ögonbrynet har jag använt den hudfärgade skuggan Accentuate och den övre franslinjen har jag markerat med den blåa carbon blue eye definer.
Längs med den övre och nedre vattenlinjen har jag använt den blåa kajalen Binge.

På läpparna har jag det korallfärgade läppbalsamet Stay Beautiful.

3 kommentarer: