lördag 10 september 2011

Toasted, Gilt by Association

Ja detta är inte egentligen dagens, nog för att jag kommer att vara lika mycket sminkad idag då det är Kulturnatten här i Uppsala och min dansgrupp Tiktaalik ska uppträda, utan den är från förra helgen då vi uppträdde på Gottsunda dagarna.
Jag hade snäppet kortare tid på mig att sminka mig, blev en lite miss i planeringen, så jag körde på färger som lätt smälter in i varandra och som man inte måste lägga ned så mycket tid på att sudda.

Ansikte:
Nvey Eco moisturising fluid foundation i 510
Lumiere Minerals Light Neutral
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating Touch i 02 Natural
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Honey Bronze bronzing powder i 02 Fair matte
The Body Shop Roseflower blush

Ögon:
Urban Decay Primer potion
MAC Greasepaint stick i Dirty
Urban Decay Toasted
MAC Gilt by Association
E.l.f Eye transformer
MAC Scultp & Shape i Accentuate
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Illamasqua medium eye pencil i Sorceress
L´Oreal Million lashes mascara  Extra Black

Läppar:
MAC Prep & Prime lips
NYX lipliner Currant
MAC Mattene Night Violet

Jag började med att grunda med UDPP för att skuggorna ska sitta genom ett uppträdande utan att creasa. Därefter så lägger jag min basfärg, Dirty över hela locket och suddar med MAC 217.
Toasted läggs sedan över halva locket från den inre ögonvrå n och i globlinjen och det yttre v:et suddar jag in Gilt by Association.
Jag har kajalen Zero på den övre vattenlinjen och Sorceress på den nedre. Längs med den nedre fransraden har jag först suddat in Dirty och sedan lagt Gilt by Association över.
 Som highlighter vid den inre ögonvrån har jag använt den guldiga skuggan från e.l.f eye transformer paletten och under ögonbrynet har jag använt den hudfärgade skuggan Accentaute.

På läpparna har jag först grundat med MAC Prep & Prime lips och därefter gått över med läppennan Currant.och sedan duttat på Night Violet lite försiktigt.

9 kommentarer:

  1. Kerstin: Tack!

    Roxcat: Tack så mycket!

    SvaraRadera
  2. Väldigt fint men den blå du visade högre upp i bloggen är ännu mer spektakulär och underbar. Men det här är också jättefint!

    SvaraRadera
  3. This site was... how do you say it? Relevant!! Finally I have found something which helped me.
    Thanks!

    My website cheryl-ann.com

    SvaraRadera
  4. My brother suggested I would possibly like this website.
    He was totally right. This publish truly made
    my day. You can not believe simply how much time I had
    spent for this info! Thanks!

    Review my website: kochbücher ohne kohlenhydrate
    my page :: tikiwiki.termx.be

    SvaraRadera
  5. Hi there! I just wanted to ask if you ever have any trouble
    with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing
    many months of hard work due to no data backup.
    Do you have any solutions to stop hackers?

    My web-site ... cms

    SvaraRadera
  6. Thanks for one's marvelous posting! I certainly enjoyed reading it, you may be a great author. I will make certain to bookmark your blog and will come back very soon. I want to encourage yourself to continue your great job, have a nice holiday weekend!

    my website; aktins diet

    SvaraRadera
  7. Hi to every one, the contents present at this web site are truly remarkable for people experience, well, keep up the good work fellows.



    Here is my weblog low carb rezepte

    SvaraRadera