onsdag 7 september 2011

Purple Haze och Blue Lagoon

Jag kände att det var dags att plocka fram min Curaçao paletten från Sleek och leka lite. Kunde inte riktigt bestämma mig för vilka färger jag skulle köra med så det blev lite av varje nästan. Måste säga att jag älskar mina Sleek paletter, de har bra färgutbud, bra pigmentering och är billiga. Är grymt sugen på att beställa deras nya palett Au Naturel, den ser väldigt användbar och fin ut för att inte tala om Oh so Special som jag inte heller har än.....
Den mörkare blå skuggan som jag har använt här krävdes lite mer jobb med då den hade en tendens att bli lite mesig i färgen om man suddade den för mycket.


Ansikte:
Lumiere Minerals Light Neutral
Gariner 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating touch i 02 Natural
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body Shop Honey Bronze bronzing powder i 02 fair matte
The Body Shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer potion
Sleek Blue Hawaiian
Sleek Blue Lagoon
Sleek Purple Haze
Sleek Singarpore Sling
Sleek Apres Midori
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
Gosh Velvet touch waterproof eyeliner i Purple Rain
D.j.v Beauteinzer LX Mascara

Läppar:
The Body Shop 100% Natural lip roll on i Mint
Jag började med att grunda med UDPP för att skuggorna ska sitta bättre och lade därefter den ljus blåa Blue Hawaiian vid den inre tredjedelen av locket. Därefter så packade jag den mörkare blå skuggan Blue Lagoon på mitten av locket. På den yttre tredjedeln och i globlinjen så använde jag den lila skuggan Purple Haze och fr att övergången från den till min hud skulle bli lite mildare så suddade jag in lite av den rosa Singapore Sling i den lila strax ovanför globlinjen.
Längs med den undre fransraden lade jag Purple Haze och den fick möta den gröna Apres Midori som ligger vid inre ögonvrån. På den övre och undre vattenlinjen har jag använt den lila eyeliner Purple Rain.

8 kommentarer:

  1. sådär skulle jag också vilja kunna göra. hem och öva! :D och köp paletter....

    SvaraRadera
  2. Carina: Tack!

    Kerstin: Tack så mycket!

    Maja: Övning och blend, blend, blend......Men det är roligt att hålla på att leka så!

    SvaraRadera
  3. det är svårt att blenda! och jag upptäckte ju igår att jag behöver fler penslar, särskilt en lite mindre att sudda i globlinjen med står på önskelistan. nästa gång e.l.f. har free shipping-deal ska jag slå till! :)

    SvaraRadera
  4. The purple and blue look beautiful with your eye colour, and the pop of green is too cute!

    SvaraRadera
  5. Maja: Bra borstar och övning så ger det sig efter ett tag. Hudfärgad skugga brukar också hjälpa till.

    SilhouetteScreams: Thank you!

    SvaraRadera
  6. Härligt blått och vackert!

    SvaraRadera