onsdag 14 september 2011

Kulturnatten- Blue Lagoon Hustle

Inte riktigt dagens men den är ifrån lördagen då det var Kulturnatten här i Uppsala och jag och min dansgrupp Tiktaalik uppträdde.
Ofta så kör jag på mörka sotiga looker när jag ska uppträda så denna gång ville jag göra något annorlunda.
Använde mig av Sleek Curacao paletten och bestämde mig för en färgglad sminkning med matta skuggor.
Provade också att använda lösfransar för första gången och det är definitivt något som jag kommer att göra mer. Blev lite miss dock när jag köpte dem, var lite rädd att det skulle bli för mycket så jag slog till på ett par ganska naturliga lösfransar vilket resluterade i att de knappt syntes när jag hade tagit på mig dem.
Min stora fina bindi kommer från Headstrong Bindi och den har jag satt fast med Spirit gum.

Ansikte:
Nvey Eco moisturising fluid foundation i 510
Lumiere Minerals Light Neutral
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating touch i 02 natural
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Honey Bronze bronzing powder i 02 fair matte
Sleek Scandalous blush

Ögon:
Urban Decay primer potion
Sleek Blue Lagoon
Sleek Purple Haze
Sleek Singapore Sling
Sleek Apres Midori
MAC Cinderfella
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
E.l.f eye transfomer palett
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Collection 2000 glitter liner i Hustle
Clinique gel liner i Black
L´Oreal Million lashes extra black
Ardell lashes nr 108

Läppar:
MAC Prep & Prime lips
NYX lip liner i Currant
Isadora Zinfandel

Jag börjad med att grunda med UDPP och sedan packade jag den blåa Blue Lagoon på den inre halvan av locket. På den yttre halvan av locket packade jag Purple Haze. Detta var något som jag höll på med ett tag, lade på skugga och suddad för att få en snygg övergång mellan färgerna men samtidigt behålla intensiteten.
För att förstärka globlinjen så tog jag lite av Cinderfella, en svartsilverglittrig skugga och suddade försiktigt in den i globlinjen och i det yttre v:et. Den rosa Singapore Sling suddade in ovanför globlinjen.
Som highlighter har jag använt den hudfärgade skuggan Accentutate och den gludiga skuggan från E.l.f eye transformer paletten.
Längs med den undre franslinjen lade jag Purple Haze som suddades in i den gröna Apres Midori som ligger vid den inre ögonvrån. För att få lite mer bling så lade jag den lila mutlifrägade glitter eyeliner Hustle längs med den nedrefransraden.
På den övre och undre vattenlinjen har jag den svarta kajalen Zero och för att lösfransarna skulle smälta in bättre så lade ett tunt streck med gel liner längs med den övre fransraden.
Lösfransarna sattes fast med Duo limmet som torkar till genomskling och kanten gick därefter över med den svarta gel liner.

På läpparna grundade jag med MAC prep & prime lips och därefter gick jag över läpparna med läppennan Currant.
Sedan så duttade jag lite försiktigt på Zinfandel.

5 kommentarer:

  1. Wow, så fint! Du fick verkligen till både snygg intensitet och snygga övergångar!

    SvaraRadera
  2. Oh my god, so bright! ^___^ I love it paired with the darker vampy lips

    SvaraRadera
  3. Lina: Tack!

    Kerstin: Tack så mycket! Jag kämpade på ganska länge måste jag säga och kom på varför jag kör mörkare sotningar när jag ska uppträda....Men det är ju kul att variera sig också.

    SilhouetteScreams: Isn't it! The blue is a in your face blue when you keep adding layers of it. I'm a sucker for darker vampy lips....

    SvaraRadera
  4. Så jävla snyggt!!!! Wow! Jag har inte ord! Tjuuuuuuusigt!

    SvaraRadera