fredag 23 september 2011

Knock on Wood

För ett tag sen så skickade jag efter några paletter från Wet n Wild via Ebay och en av paletterna som jag klickade var Knock on Wood.
Knock on Wood innehåller tre st skuggor, en brunrosa för ögonbrynsbenet, en brun för creaset och en cranberrybrun för själva locket. Jag köpte trion mest för den cranberrybruna färgen men är väldigt förtjust i hela paletten.
Skuggan i mitten gick sönder i frakten så den har jag lagt, den ska egentligen inte alls se ut så där.


Ansikte:
Nvey Eco moisturising fluid foundation i 510
Garinier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Collection 2000 Illuminating touch i 02 natural
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Honey Bronze bronzing powder i 02 fair matte
The Body Shop Roseflower blush i pink

Ögon:
Urban Decay primer potion
Wet n Wild Color icon eye shadow trio Knock on Wood
The Body Shop Carbon Brown eye definer
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
L´Oreal Million lashes extra black


Jag började med att grunda med UDPP och sen packade jag eyelid skuggan, den som är cranberrybrun, över hela locket. Därefter så tog jag en fluffig borste och suddade in den bruna crease skuggan i globlinjen.
Den brunarosa browbone skuggan använde jag dels för att tona ut den bruna skuggan i globlinjen men också för att tona ut den cranberrybruna skuggan in mot den inre ögonvrån.
Jag har också använt mig av en hudfärgad skugga, Accentuate, under ögonbrynsbenet som highlight.
På både den övre och nedre vattenlinjen har jag använt kajalpennan Carbon Brown och jag har också markerat den övre fransraden med ett tunt streck. 


6 kommentarer:

  1. Fiint :) Jag har en palette från W&W Walking on eggshells, trio det med. Tycker pigmenteringen är riktigt bra med tanke på priset, och lätta att jobba med är de också :)

    SvaraRadera
  2. Paletten ser himla fin ut, synd att den gick sönder i frakten. Och sminkningen är jättefin!

    SvaraRadera
  3. Fin sminkning :)

    Synd att paletten gick sönder. Verkar som om Wet n Wilds paletter håller en hög kvalité på de flesta paletterna även fast priset är så lågt.

    SvaraRadera
  4. Snygg sminkning, skuggorna ser riktigt fina ut!

    SvaraRadera
  5. Linda: Men visst är de, kostar inte så mycket och har bra pigmentering. Jag kommer nog att köpa fler paletter skulle jag tro.

    Kerstin: Tack!

    Honi: Ja det var synd att den gick sönder, jag hade kunnat få skicka tillbaka den och fått en ny från säljaren men eftersom jag köpte den från USA så kände jag att det inte var värt det.

    Carina: Tack! Är imponerad faktiskt av paletterna, de är riktigt bra!

    Roxcat: Tack!

    SvaraRadera