måndag 5 september 2011

KICKS Purple Rain

Det andra lacket som jag kastade mig över från KICKs nya nagellackskollektion var det lila Purple Rain.

Purple Rain är ett mellanlila lack som drar mot rött. Det är hyfsat täckande i ett lager men det krävs två lager för att få det jämt och snyggt. På bilderna så har jag två lager på mig.

Det torkar snabbt, även utan snabbtorkande överlack och är ett ganska tacksamt lack att måla med.
Sen är det ju också en otroligt vackert färg.
Tyvärr så chippade det efter två dagar men det kan ha att göra med kombinationen av lacken på nagel, att mina naglar har en tendens att skiva sig också så jag har inte dömt ut lacket än på grund av det.

Jag har använt Scratch Nails No Yellow Nail som baslack, två lager av Purple Rain och Seche Vite, snbbtorkande toplack.

KICKS nail polish släpps denna vecka, kommer i 8 ml flaskor och kostar 39 kr. Det kommer att komma i 40 olika färger och jag kommer definitivt att köpa på mig fler av dessa lack.

5 kommentarer:

  1. Är så nyfiken på Kicks gröna Oxygyn Forest!

    SvaraRadera
  2. Sminkhörnan: Visst är den tjusig!

    Kerstin: En av mina favoritlila.

    Caroline: Det är jag också, undrar om jag inte tittade på den idag...Tittade på ett urnyggt gröntlack i alla fall.

    Roxcat: Superfint, skimmrar mer i verkligheten och är supervackert i solljus.

    SvaraRadera