torsdag 8 september 2011

KICKS Metro Grey

 Metro Grey är ett mellangrått, lite åt cement håller, lack som jag tyckte så ganska tråkigt ut i flaskan och som jag inte alls förväntade mig att jag skulle tycka om. Så fort jag hade fått på lacket på naglarna så blev jag otroligt förtjust, sån otroligt fin färg och väldigt klädsam. Diskret och uppseendeväckande på samma gång. Har fått ovanligt många komplimanger för lacket när jag bar det och jag tyckte att det var lite tråkigt när jag tog bort lacket.

Lacket flyter ut bra på nageln och det räcker med två lager för att få det täckande. Jag föredrar att köra på tre tunna så det blir ofta det av bara farten. Lacket torkar också väldigt fort, även utan snabbtorkande överlack. Tyvärr så upplever jag även att detta lack chippar lite snabbare än vad lack brukar göra på mig. Börjar fundera om lacken inte trivs med mitt underlack?

Som baslack har jag använt Scratch Nails No Yellow Nail, tre tunna lager av Metro Grey och avslutat det hela med det snabbtorkande överlacket Seche Vite.
På bilderna har jag haft lacket i ca 2 dagar.

Lacken finns att köpa på KICKS och kostar 39 kr.

5 kommentarer:

  1. Förväntade mig heller inte att tycka om det men det ser faktiskt väldigt fint ut, en annorlunda twist på neutrala vardagslack!

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att det chippat men det har ju ett väldigt bra pris. Tycker det är ganska befriande att bära ett nedtonat lack ibland

    SvaraRadera
  3. Ser riktigt fint ut och priset var ju bra.=)

    SvaraRadera
  4. Honi: Visst blir man förvånad ibland när man gillar saker på naglarna men tycker att det ser tråkigt ut i flaskan.

    Kajalpenna: Jag kan leva med det då det torkar så fort och är så billigt. Ska prova med ett annat underlack också men måste införskaffa ett först.

    Kashaya: Priset är mycket bra, väl värda att spana in!

    Kerstin: Visst är det!

    SvaraRadera