torsdag 1 september 2011

KICKS Fab Jean

Det första lack som jag kastade mig på av KICKS nya nagellack var den blåa Fab Jean.

Fab Jean är ett dammigt blått lack med skimmer i, eller kanske denim blå med skimmer i sig. Otroligt snyggt i flaskan och jag blev väldigt glad att upptäcka att man defintivit såg skrimret på nageln också!

Lacket flöt på bra över nageln och täckte på två lager, jag blev imponerad över hur fort det torkade då allt var härdat snabbare än vad det brukar. Jag märkte av tipwear lite snabbare med detta lack också än vad jag brukade men det kan också handla om att lacket krympte av Seche Vite.


Som baslack har jag använt Scratch Nails NBo Yellow nail, jag har två tunna lager av Fab Jean och sedan har jag avslutat med Seche Vite snabbtorkande överlack.
På bilderna har jag haft lacket i två dagar.

3 kommentarer:

  1. Mycket snyggt på dig också :)

    SvaraRadera
  2. Gillar också skimmerlacket :) Fint!

    Måste vara något fel på mina underlack, mina lack från Kicks härdar inte fort, ytan blir snabbt torr med på djupet tar det lite tid på sig :(

    Kanske är något i Sally Hansen produkterna som gör att lacken inte härdar lika fort. Gillar dock Kicks egna lack, och kommer att köpa en hel hög av dem :)

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Visst är det fint!

    Carina: Härder väldigt snabbt för mig men det sitter inte så bra däremot, chippar inom tre dagar. Misstänker att det kan vara underlacket som det inte funkar med. Kommer också att köpa på mig några fler!

    SvaraRadera