måndag 12 september 2011

KICKS Army Jacket

KICKS Army Jacket är ett mellan grönt lack med en hel del grått i sig, lite dammig, ljust militärgrönt, kanske vore en bra benämning? Det är ett krämlack och trots att jag inte brukar bli till mig i trasorna över just krämlack så bar jag detta lack hela förra veckan nästa. Lacket är väldigt snygg och märks när man har det på nageln samtidigt som jag tycker att det är väldigt diskret, passar snuskigt bra till svart kavaj.

Army Jacket täcker med två lager men jag har tre lager på bilden, blir av bara farten, och det torkar väldigt snabbt även utan snabbtorkande överlack. Den enda nackdelen är att det chippar lite fortare än vad lack brukar för mig, har varit så på alla de lack från KICKS nail polish som jag provat hittills. Kan vara så att lacket inte kommer överrens med mitt baslack. Det här lacket satt i ungefär 4 dagar innan det chippade. Har redan varit och slagit min lovar runt lacken som de kom ut med förra veckan och har några stycken som jag nog måste köpa.

Jag har använt Scratch Nails No Yellow Nail som baslack, tre lager Army Jacet och sedan ett lager Seche Vite snabbtorkande toplack.

KICKS nail polish kostar 39 kr och kan köpas på närmaste Kicks eller via Kicks.

4 kommentarer:

  1. Det är, precis som du säger, en rysligt bärbar färg!

    SvaraRadera
  2. Måste verkligen ta mig i kragen och gå och kolla in de nya Kickslacken! :)

    SvaraRadera
  3. Kerstin: den är otroligt fin faktiskt och väldigt användbar.

    Karusell: De är väl värda att kika närmre på!

    SvaraRadera
  4. Ser jättefint ut på dig men i butiken kändes det... meh.

    SvaraRadera