onsdag 28 september 2011

Illamasqua Theatre of the Nameless




Jag kom på att jag alldeles glömt bort att visa upp bilder från Illamasquas nya kollektion Theatre of the Nameless.
Promobilderna är som vanligt helt fantastiska och otroligt inspirerande.


I kollektion så ingår det fyra nagellack med en ny slags finish, den ska påminna om gummi.
De är inspirerade av färgerna som visade vilken specialité som Boot-flickorna på Wittenberg Platz hade.
Taint- Stone Brown
Kink- Bottle Green
Vice - Deep Cerise
Faux Pas- Blue Violet

Jag är otroligt sugen på att klicka hem Faux Pas och Kink. Swatches på lacken kan man se här.






De släpper också en ny Precision Ink i färgen Havoc, en fantastisk aubergin, Viola har swatchat den här.
Jag älskar min precision ink i Alchemy och använde den otroligt mycket förre året så detta är en som jag är väldigt sugen på att skaffa.

Pure Pigment
Zeistgeist- Dark Shimmer
Beguile- Light Shimmer
Berber- Auburn Shimmer

Cream Pigment
Androgen- Coral
Depravity- Magenta

Shimmer Blush
Ambition- neutral
Moral- Rosed Flush

Intense Lipgloss
Façade - Grey Pink
Belladonna- Deep Pink

Sheer lipgloss
Violate- Deep green shimmer
Helena har swatchat den här

Lipstick
Kontrol- Blue Violet
Viola har swatchat den här

 

Den här sista bilden är nog min favoritlook från kollektionen, så otroligt snyggt!
Jag trodde hela tiden att de svarta strecken på promobilderna var dit målade i efterhand i photoshop men det visades sig att jag hade alldeles fel....

Illamasqua har kommit ut med en video om hur man återskapar denna look! Titta och njut!

 

2 kommentarer:

  1. Love this collection theme and love the products ^__^

    SvaraRadera
  2. SilhoutteScreams: I haven't got anything yet from the collection but I will order soon I think.

    SvaraRadera