torsdag 22 september 2011

Favoriter i Augusti 2011

 Denna kommer upp lite, eller ja mycket eftersom det är den 22 september, senare än vad jag hade tänkt eftersom det har varit så otroligt mycket på jobbet och med förberedelserna inför Kulturnatten i Uppsala då jag och min dansgrupp uppträdde.
Men bättre sent än aldrig och här kommer mina favorit från augusti!

The Body Shop White musk Libertine
Jag fick denna doft på The Body shop eventet i början på augusti och har burit den nästan varje dag sen dess. Är väldigt förtjust i mysk och denna tycker jag är en av den bästa parfymer som Body Shop släppt.
Kommer att skriva lite mer om den i ett eget inlägg

Meow Cosmetics Haunted veil Spectra
När jag kom tillbaka till jobbet efter semestern så hade jag lite svårt att anpassa mig och hinna med att sminka mig på morgonen. Detta resulterade i att jag letade runt i min sminkväska som jag tagit med mig till jobbet. I den så hittade jag flera guldkorn och ett av dem var denna fantastiska skugga. Spectra köpte jag i oktober 2009 och den har bilvit liggandes oanvänd, varför kan man ju fråga sig. En vitguldiga skugga men en stark grön duochrome. Helt fantastisk och jag hoppas att den kommer att komma tillbaka till Meow Cosmetics får då kommer jag att klicka hem en större storlek.

Darling Girl Cosmetics Hot in the City Holo gloss
Darling Girl fick jag först talas om via Wendy på  Turtle Beauty och jag lade min första beställning där i slutet på juni. Glosset Hot in the City blev snabbt en favorit och har använts flitigt sen dess.

The Body Shop Bunch of Violets
Tycker att denna palett är otroligt fin och användbar dessutom i en av mina favoriterfärger så det kan ju inte gå fel. Jag älskar att ha mörkare lite dammiga lila sotningar och då är denna palett perfekt.

Argan Olja
Är lite sen på att haka på detta med Argan olja och nu när jag har gjort slag i saken så har det blivit en favorit. Använder den under min hudkräm både morgon och kväll samt att den har visat sig göra under för mina torra toppar.

The Body Shop Rainforest Moisture Hair Butter
En otroligt bra inpackning, har använt den en gång i veckan  och har hjälpt till att återfukta mitt torra hår.
Den luktar dessutom helt otroligt gott. Börjar bli dags snart att köpa en ny.

Vilka favoriter har ni haft i augusti?

10 kommentarer:

  1. Var köpte du argan oljan?
    /Christel

    SvaraRadera
  2. Christel: Jag köpte den på Simpylpure.se

    SvaraRadera
  3. Arganolja borde man kanske testa! :)

    SvaraRadera
  4. Agnes: Argan olja är en otroligt bra multiprodukter!

    SvaraRadera
  5. The Body Shop Palette and DG gloss look lovely. ^__^

    SvaraRadera
  6. Hurrah! After all I got a weblog from where I can truly take
    valuable facts regarding my study and knowledge.

    Feel free to visit my webpage; wordpress kurs video
    Also see my site - wordpress kurs

    SvaraRadera
  7. I pay a quick visit every day a few web sites and sites to read articles or
    reviews, except this webpage gives feature based posts.


    my website; johann lafer rezepte

    SvaraRadera
  8. Have you ever considered about including a little bit more than just your
    articles? I mean, what you say is fundamental and everything.
    However think of if you added some great visuals or video
    clips to give your posts more, "pop"! Your content is excellent
    but with images and clips, this blog could undeniably be one
    of the best in its field. Great blog!

    My web page; low carb ernährungstabelle

    SvaraRadera
  9. Thanks for sharing your thoughts on raconteurs.
    Regards

    Here is my web site - gluten was ist das

    SvaraRadera
  10. Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew
    of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest
    twitter updates. I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

    Feel free to visit my blog post - thai-yoga massage

    SvaraRadera