måndag 19 september 2011

Darling Girl Cosmetics: Swatches

För ett tag sen så såg jag en alldeles fantastisk blogpost där Wendy visade upp ett gloss från ett märke som heter Darling Girl Cosmetics. Glosset var blått och hade ett otroligt vackert skimmer i sig, jag blev nyfiken på märket och har spanat på det lite till och från sen dess.
Tillslut så kom jag till skott och beställde ett gäng prover samt ett fullstorlek av ett gloss.

Proverna kommer i zipbags som innehåller ca 1/8 teaspoon och de kostar $0.70. Det finns också Petite jars och de innehåler 1/4 teaspoon och kostar $2.25. Fullstorlekarna innehåller 3/4 teaspoon och kostar $5.50
Glossen innehåller 3.5 ml och kommer i den typiska läppglans förpackning med doe foot applikator.
De kostar från $3.50 -4.25.

Skuggorna övre raden från vänster till höger: Texas Tea, Wahini, Jeweled Taupe och Unicorn
Nedre raden från vänster till höger: Hana Maru, Uprisning, Virginia ( rouge)Scarecrow och Black Currant


Glossen Blue Suede Shoes och Hot in the City

Jag har inte hunnit provat allt men av det jag har provat så är jag väldigt imponerad! Älskar glossen, speciellt Hot in the City.

Susan som driver Darling Girl Cosmetics är otroligt trevlig och tillmötesgående. Det enda negativa som jag kan komma på att säga att leveranstiden är väldigt lång. 14-16 arbetsdagar tar det innan ordern går iväg men det står på sidan också så att man är medveten om det vid beställning. Personligen så tycker jag att hennes grejor är värda att vänta på.

Kan säga att jag för tillfället väntar på leverans 2 och 3 som förhoppningsvis är hos mig i inom de kommande veckorna. Sen har jag siktet stenhårt inställt på hennes Halloween-kollektion som verkar helt otroligt, kommer nog att beställa en hel del därifrån.

5 kommentarer:

  1. Yay, I'm so glad you like everything and thanks for the shout out :) Can't wait to see your FOTDs!

    SvaraRadera
  2. Vad fina skuggorna ser ut :) Är alla med skimmer?

    SvaraRadera
  3. Cydonian: I love the the glosses, they are amazing and the shadows are so nice. Waiting for some more lippies, shadows and glitter glue, hope they arrive in the beginning of next week.
    Some FOTD will be up in the coming weeks!

    Carina: Skuggorna är otroligt fina.
    Wahini är en matta skugga, har nog bara komma lite glitter från skuggan brevid men resten är skrimriga. Ska kika om de har fler matta skuggor när jag ska beställa nästa gång.

    SvaraRadera
  4. I got Blue Suede Shoes recently too, how awesome is it?! Can't wait to see what kind of looks you create with the products. <3

    SvaraRadera
  5. SilhouetteScreams: I love Blue Suede Shoes, looks amazing over bold lips. I will have some FOTD up in the coming weeks. Love playing around with new stuff!

    SvaraRadera