fredag 30 september 2011

Cool as a Cucumber

Jag köpte några trios från Wet n Wild för ett tag sen och ville testa dem lite mer. Denna palett köpte jag mest för crease skuggan men hela paletten är otroligt snygg och bra pigmenterad. Den gröna eyelid färgen påminner om MAC Humid, så måste nog swatcha dem brevid varandra. Lila och grönt är en av mina absoluta favoritkombinationer så denna paletten är helt klockren!

Ansikte:
Nvey Eco Moisturising fluid foundation i 510
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll- on i 02 Fair
Collection 2000 Illuminating Touch i 02 Natural
Lumiere Minerlas Salmon concealer
The Body Shop blush Rasberry

Ögon.
Urban Decay Primer potion
Wet n Wild Cool as a Cucumber
Urban Decay 24/7 liner i Rockstar
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
E.l.f eye transfomer, den guldiga och den gröna
L´Oreal Million lashes extra Black


Jag har börjat med att grunda med UDPP därefter har jag packat den gröna eyelid skuggan över nästan hela locket, har sparat den innersta tredjedelen för den ljusare browbone skuggan. 
I globlinjen och längs med den nedre fransraden har jag suddat in den brunlila crease skuggan. 
Längs med den övre och undre vattenlinjen har jag använd den rödlila Rockstar.
Som highlighter under ögonbrynet har ajg använd den hudfärgade skuggan Accentuate och vid den inre ögonvrån har jag använt en blandning av den gludiga och den gröna skuggan från E.l.f. eye transformer paletten.

7 kommentarer:

  1. Grymt snyggt, nyfiken på att titta närmare på paletten!

    SvaraRadera
  2. Fint! Jättesnygg färgkombination!

    SvaraRadera
  3. Very subtle, I like the green against your eye colour and the reddish lip. :)

    SvaraRadera
  4. Snyggt, skuggorna ser väldigt fina ut!

    SvaraRadera
  5. Deras paletter är så himla fina och välpigmenterade!

    SvaraRadera
  6. Josephine: Tack! Paletten är väldigt fin och billig.

    Kerstin: Tack! Älskar grönt och lila ihop.

    SilhouetteScreams: Thanks!

    Roxcat: Tack, skuggorna är väldigt fina!

    Honi: De är aboslut värda att spana in, jag ska köpa några fler tror. Ska se om jag inte kan få tag de med åtta skuggor i.

    Elin: Tack så mycket!

    SvaraRadera