måndag 26 september 2011

The Body Shop White Musk Libertine



The Bodys Shops nya parfym White Musk Libertine har jag haft sen i augusti nu och det är en av mina favoritdofter att bära dagtid.

Doften är utvecklad av Vincent Schäller, chefsparfymör på företaget Firmenich.
Begreppet libertine är ett fransk ord och syftar på de frihetsälskande oliktänkare under 1700- talet och inspirationen för denna parfym kommer från moderna libertiner.
En libertine är äventrylig och sensuell, har en mystisk sida men en i grunden positiv livshållning. Libertinen är charmerande och kompromisslös och gör ett outplånligt intryck på sin omgivning.

Mysken finns i  alla de tre noterna, det vill säga både i toppnoten, hjärtnoten och basnoten och reagerar med de andra ingredienserna så doften blir komplex och framträder stegvis.

Noterna i denna parfym är turkisk konfekt, vispad grädd, blommande orkidée och musk.

Det första man känner när man använder parfymen är en ganska söt rosdoft, vilket jag då antar är den turkiska konfekten och efter en stund så övergår doften till en blommig doft med en hint av mysk. I slutet av dagen så brukar bara själva myskdoften finnas kvar på min hud.

Jag tycker att den luktar otroligt gott denna parfym och jag har i princip använt den varje dag, Det är en doft som gör mig glad och piggar upp mig och som får mig att tänka på varma dagar, blomsterträdgård och svala vindar.
Detta är, i mitt tycke, den bästa parfym som The Bodys Shop har släppt.

White Musk Libertine finns som:
Eau de Parfum 30 ml 295 kr
Body Lotion 250 ml 150 kr
Body Mist 100 ml 150 kr
Shower Gel 250 ml 130 kr
Eau de Toilette 60 ml 350 kr
Eau de Toilette 30 ml 225 kr

3 kommentarer:

  1. Älskar deras originalparfym, men denna togs också välemot av min hy!

    Gillar också den tillhörande Body lotion doftar nästan ännu goare, vad tycker du om den?

    SvaraRadera
  2. Sniffade på denna häromdan och gillade den, men inte tillräckligt för att köpa den, om du förstår vad jag menar =)

    SvaraRadera
  3. Carina: Har faktiskt inte provat bodylotionen än, min hy brukar tycka att lotion är lite för mesig...

    Sminkhörnan: Förstår absolut vad du menar, jag kan vara lika själv. Just parfym brukar jag vara dålig på att köpa. Det ska vara något som sticker ut bra för att jag ska slå till.

    SvaraRadera