torsdag 1 september 2011

31 Days of beauty Dag 28: Var hittar du inspiration? T.ex Youtube, tidningar, bloggar, kändisar…

Jag hittar min inspiration från lite olika håll, både från tidningar, bloggare och youtube.
Men de två största inspirationskällorna är nog andra bloggare och youtube.

Några av mina favoriter på youtube är:

MissChievous

Pixiwoo

Makup by Tiffany

Lisa Eldrigde

Petrilude

MakupGeek


LetzMakeup

Vintage or Tacky


De bloggare som inspirerar mig är alla de som finns i min blogglista men om vi ska lyfta några särsklida för att ge lite länkkärlek:

Sminkan
Bjooti
Lipgloss Bitch
Sirena Sparklestar
Turtle Beauty
Lindas sminkblogg
Purity
Skimmerskuggan
Killer Colours
Silhouette Screams
Alzarine Claws

Jag inspireras också av catwalken, när man får se alla fantastiska sminkningar och naglar som brukar presenteras där. Brukar alltid köpa tidningar när de har catwalk special och presenteras de kommande trenderna. Är som att öppna en godispåse nästa, fullt av mumsiga saker!

Galorna i Hollywood är också en väldigt bra inpspirationskälla och jag älskar att Temptalia brukar presentera hur kändisarna såg ut vid de större galorna. Hon gjorde det senast med MTV VM.

4 kommentarer:

  1. Tack söta du för omnämnandet! Det ska bli jättekul att spana in videosnuttarna när jag inte sitter på (hrm...) jobbdatorn :)

    SvaraRadera
  2. Awwwh thank you for the shout out! And those are some of my favourite Youtubers too :)

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Var så lite så!

    SilhoutteScreams: You are welcome! They are fantastic these youtubers.

    SvaraRadera
  4. Hej! nu hittade jag till din blogg :) Bra tips på bloggar, måste kika in dom alla :)

    SvaraRadera