fredag 12 augusti 2011

Zero Asylum

Det har varit svårt att ställa om sig från att ha semester till jobba regelbundet och det har gått ut över mina sminkrutiner på morgonen. Det har blivit en hel del sminkningar på jobbet istället och detta är en av dem. Ville prova att sota med den ursnygga skuggan Asylum från Meow Cosmetics.

Ansikte:
Lumiere Minerals Light Neutral
Gariner 2 in 1 tinted eye roll-on
Collection 2000 Illuminating touch i 02 Neutral
Skin Food Dark circle concealer cream i 01
Lumiere Minerals Salmon Conealer
The Body Shop Honey bronze bronzing powder i 02 fair matte
The Body shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay primer potion
Meow Cosmetic Asylum
Meow Cosmetic Spectra
Urban Decay 24/7 liner i Zero
D.j.v. Beautenizer Fiberwig LX mascara
Jag började med att grunda med UDPP och sen så packade jag Asylum över hela locket och lite grann ovanför kantlinjen, suddade med en ganska mjuk borste för att få en mjuk linjen . Sotade också med Asylum längs med den nedre fransraden. Som highlighter så har jag använt Spectra och den ligger vid den inre ögonvrån och vid brynbenet.

För att göra looken lite mer intesiv så målade jag både den övre och undre vattenlinjen med den svarta kajalen Zero.

3 kommentarer:

  1. Jättefint! vilken härlig lyster i skuggan!

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Tack, skuggan är otroligt fint. Jag undrar varför jag inte har använt den mer?

    Shabby Non-Chic: Färgen är verkligen superfin och på nära håll så ser man glittret som finns i också!

    SvaraRadera