tisdag 16 augusti 2011

Too Faced Midnight in the Garden of Glamour: Swatches och första intryck

För ett tag sen så skrev jag om Too Faced höstkollektion och jag dreglade en hel del över promobilderna.
Jag tänkte att jag skulle visa er de delar av kollektion som jag har fått hem för att testa samt ge ett första intrycka av dem.


Too Faced Shadow Insurance Lemon Drop:
Har faktiskt inte testat Shadow Insurace förut, nu kanske undrar nu hur jag kan kalla mig skönhetsbloggare? Har mest tänkt att om något fungerar varför mixtra? Det ska bli riktigt intressant att testa denna, har känt lite på den då jag provat att swatcha skuggor på den och den känns annorlunda jämfört med Urban Decay Primer potion. Undrar däremot hur röda ögonlock man har för att det ska synas genom ögonskuggan eller påverka dess färg.

Too Faced Shadow brushes Essential 3 piece set:
Supermjuka, ser fram emot att prova dem, speciellt crease borsten. Kommer i ett litet metallfodral som lämpar sig väldigt bra på resor.
Too Faced Exotic Color Intense eye shadow i Nice Stems:
Grön, den är grön!! Superfin färg och går på riktigt bra!


Too Faced Perfect Waterproof eyeliner i Perfect Peacock:
Wow, bara wow. Mindre än ett wow är alldeles för lite för en sån här fantastisk eyeliner. Färgen är underbar och den är fantastisk att måla med. Glider på snuskigt lätt, ungefär som att man egentligen målade med flytande och ger en snygg finish.
Det finns en stor risk att jag måste köpa restan av färgerna också.
Vad jag har sett hos andra bloggare så verkar denna kollektion vara en fullträff, ärligt talat så verkar alla eyeliners och ögonskuggor att vara lite utöver det vanliga.
Titta bara på skuggorna som Viola eller Tina har fått hem! Jag dreglar i alla fall!!

4 kommentarer:

  1. Skuggan ser fantastisk ut! Det var en av skuggorna som lockade mig lite extra när jag såg pressbilderna och här ser den ännu finare ut än jag föreställt mig.
    Eyelinern låter ju väldigt bra, jag bli spännande att se en sminkning

    SvaraRadera
  2. Mums! Vilken underbar eyeliner..

    SvaraRadera
  3. Kajalpennan: Jag gör en sminkning i helgen tänkte jag! Eyeliner är verkligen underbar och skuggan är också ritkigt fin. Tror att jag har något liknande nyans hemma däremot....

    Kerstin: men visst är det!

    Honi: Eyeliner....fantastisk!!!

    SvaraRadera