torsdag 4 augusti 2011

Too Faced Midnight in the Garden of Glamour


Det här kan vara den snyggaste kollektionen som Too Faced har släppt. Det är inte ofta som jag vill ha så otroligt mycket från en kollektion, ofta så brukar det vara en palette och kanske något mer men nu vill jag nästa ha allt.

Om man skulle kalla något stjärnan i kollektionen så är det den här:
Smokey Eye Shadow Collection 350 kr
Day : Firefly(silvery taupe), Colves (bronzey brown), Up in Smoke ( black brown)
Classic: White lie ( sugar white), Nice Ash ( charcoal), Smokin Hot (matte black)
Fashion: In a Flash (silver shimmer), Smoking Jacket ( Black plum), Smolder ( matte navy)

Too Faced har en Smokey eye sen tidigare också men denna innehåller nya ögonskuggor och är i en ny förpackning, samma som Romantic Eye skulle jag tro.
Alla färgerna låter otroliga. Jag har två av deras tidigare paletter, Naked Eye och Romantic Eye och jag är väldigt förtjusta i dem så jag har en känsla av att denna inte skulle göra mig besviken.

Exotic Color Intense eye shadow singles 195 kr
De här ser väldigt intressanta ut, spännande förpackning. Även bland dessa så finns det fantastiska färger. Jag skulle gärna ha alla men om jag måste välja ut några så är det den gulgröna Clover, de lila skuggorna Poision Orchid ( den mörka i mittenpå tredje raden) och Violet Femme. Jag ser fram emot att se swatches på skuggorna. Misstänker att Cop a Teal kommer att locka mig rejält när jag ser den swatchad, det brukar nämligen vara så med tealfärgade skuggor.


Perfect eyes waterproof eye liner 195 kr
Den tealfärgade eyeliner Perfect Peacock har i princip mitt namn skriver på sig. Ser otroligt snygg ut.


Shadow Insurance Lemon Drop 250 kr
Den här primerna ska neutralisera det röda på ögonlocken och få skuggan att sitta bättre. Tycker att det är roligt att de kommer ut med så många varianter av sin primer.

Shadow brushes essential 3- piece set 420 kr
Vad jag har förstått så ska dessa bortstar vara av samma kvalite och sort som deras kabuki och då måste de vara supermjuka. Tycker att det är väldigt sött litet kit och verkar också som en praktisk resekompis.

Size Queen mascara 230 kr
Den här mascara lanserades lite tidigare i år och jag har bara hört bra saker om den. Den verkar också ha världen största mascaraborste.

Kollektion finns redan nu på eleven men jag har inte sett den i de brittiska webshoparna men den lär väl dyka upp inom en snar framtid.
Tycker att det som sagt är en otroligt fin kollektion och det ska bli roligt att få se mer swatches och recensioner på kollektion.

4 kommentarer:

  1. Tack för uppmuntran om att skriva om ätstörningar (och tack för komplimangen om ögonbrynen hihi)
    Din blogg verkar "down to earth" och härlig att läsa. Inläggen är välformulerade och jag är imponerad = följer dig nu på bloglovin.

    Jag blir alltid tokkär i too faced produkter, men de är ju så hemskans dyra så det blir pinsamt... Har bara fem produkter, varav 4 är köpta på rea (Brightening blush) och en shadow insurance för glitter. Det finns så mycket fint, men som man kan hitta nån annanstans, för ett bättre pris. En eyeliner ska inte behöva kosta 200 kronor. Även om jag HEEEMSKT gärna vill ha allihop....

    Kram Lenore

    SvaraRadera
  2. Jag blir också alltid KÄR i Too Faced´s paletter!(och borstarna är supermjuka)

    Men jag känner mig själv-mitt smink *måste* ju kunna ta att packas upp&ner,och det är sällan jag använder mer än 20% av det som ingår i paletter.

    Så jag har köpt "Enchanted Glamourland" och "Pixie Pinup"som presenter istället.."Smokey Eye" här ska nog min styvdotter få till födelsedagen<3

    SvaraRadera
  3. Lenore: Varsågod! Tack så hemskt mycket för dina snälla ord om min blogg!
    Älskar Too Faced också men håller med om att det är lite dyrt. De grejor som jag har från Too Faced är köpt rabatterad, alltså via utländska siter, Bellme brukar ha erbjudanden ibland och sen nu sist på Pashions rea. Vill inte heller lägga ut så mycket som 200 kr på en eyeliner.

    Shabby Non-Chic: Den enda palett som jag är en trogen användare av är Urban Decay Naked, den är fantastisk. Fast det hindrar mig inte riktigt för att köpa paletter trots att jag inte använder dem så mycket....

    SvaraRadera