måndag 29 augusti 2011

Tips:How To: Five (5) Strand Braid

Alltså hur snyggt är inte detta??
Jag försökte mig på 4 strand braid lite förgäves när hon visade upp den för någon månad sen, fick det inte snyggt även om jag förstod principen.
Detta tyckte jag däremot var mycket lättare även om min fläta kanske inte blir lika snygga men så är det ju första försöket också.
Här kommer videon som visar hur man gör och ja hur det ska se ut!



Här kommer mitt första försök på en 5 strand braid, jag blev snuskigt imponerad över att jag fixade det måste jag säga.....

4 kommentarer:

  1. åh, nu saknar jag mitt långa hår... :/

    SvaraRadera
  2. Snyggt!

    Lite hårolja innan du flätar fixar till de spretiga hårstråna, orkar knappt använda hårolja, men testar en just nu och upptäckte att hårstråna spretar betydligt mindre av den.

    Måste testa den flätan!

    SvaraRadera
  3. Maja: Det är väldigt trevligt med långt hår ibland!

    Carina: Tack! Visst är det en trevligt fläta! Har faktiskt inte tänkt på att använda hårolja... Vad testar du för någon= kan du rekomendera någon?

    SvaraRadera
  4. Testar just nu Davines OI/OIL, än så länge är jag väldigt nöjd med den. Har dock bara hunnit testa den i några dagar :)

    SvaraRadera